به گزارش ایرنا، جواد تشکری یزد با اشاره به اینکه برای ارائه این گونه تسهیلات هیچ محدودیتی وجود ندارد،  اظهار داشت:  ایجاد گلخانه ها از سیاست های مهم وزارت جهادکشاورزی است که تسهیلات و اعتبارات خوبی هم در این زمینه در نظر گرفته شده است و با توجه به شرایط خشکسالی که در استان شاهد آن هستیم نیز بحث گسترش گلخانه ها مورد تاکید است.

وی هدف از کشت‌های گلخانه‌ای را افزایش ۱۰ برابری تولیدات با انتقال کشت‌های سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه اعلام کرد.

تشکری  اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در پنج سال گذشته موفق شد سطح گلخانه‌های استان را از ۱۳ هکتار به ۵۳ هکتار در سال جاری افزایش دهد که این رقم  همچنان رو به رشد است و با توجه به اینکه در کشت گلخانه‌ها هیچ‌گونه محدودیتی از نظر تنوع محصولات وجود ندارد، کشت انواع محصولات گلخانه ای توصیه می‌شود.

وی گفت: بتازگی گیاهانی مثل زعفران را نیز در قالب گلخانه های هیدروپونیک که با آب حداقلی کار می‌کند می توان کاشت و زمینه کار در گلخانه ها  بسیار گسترده است و به دلیل حق انتخاب بالا در تمام طول سال تولید امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه با مدت ۲ سال تنفس و دوره بازپرداخت  ۵ ساله است که هیچ گونه سقفی برای این وام ها در نظر گرفته نشده و هزینه انرژی گلخانه هم با حداقل میزان طبق تعرفه کشاورزی پرداخت می شود.

 تشکری با اشاره به اینکه مجوز احداث گلخانه توسط نظام مهندسی صادر می شود گفت: روند اخذ استعلامات موردنیاز برای صدور مجوز تسهیل شده و از اشتغال خانگی حمایت می شود.

میزان تولید گلخانه‌های استان خراسان شمالی چهار هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و ۳۴۲ هزار گیاه گلدانی است.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.

۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.