سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ قلم کالای اساسی مورد نیاز هیات های عزاداری، در حال توزیع است و یا به زودی توزیع می شود اما کیفیت نامناسب و یا تفاوت ناچیز قیمت ها با بازار سبب شده هیات ها استقبال چندانی از آن نداشته باشند. 

امین قربانی اظهار داشت: اقلام مزبور شامل برنج هندی، شکر، گوشت منجمد مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن و چای است. 

وی افزود: قرار بود برنج هندی با قیمت ۶۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول میان هیات های عزاداری استان توزیع شود اما استقبال از این محصول بسیار ضعیف بوده و تاکنون خواهان نداشته است. 

قربانی با بیان اینکه توزیع برنج هندی در میان هیات ها منتفی است افزود: مقرر شد تا ۵۰ تن برنج پاکستانی در میان هیات ها توزیع شود اما ترخیص این محصول وارداتی با مشکل روبه رو شد که در حال بررسی و حل مشکل هستیم. 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در باره توزیع شکر در میان هیات های عزاداری استان گفت: سهم استان از تامین شکر برای هیات های عزاداری، توزیع ۱۷۳ تن از این محصول است که کارهای مربوط به جذب آن انجام شده است و از فردا به دست هیات ها می رسد و این محصول به قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم توزیع می شود. 

وی با بیان اینکه سهم استان از گوشت منجمد مرغ هم توزیع ۵۸ تن از این محصول است افزود: به علت تفاوت قیمت ناچیز گوشت منجمد مرغ تنظیم بازار با قیمت گوشت گرم مرغ، توزیع این محصول هم با استقبال روبه رو نشده است البته مصرف گوشت مرغ در این ایام در هیات های عزاداری کمتر از گوشت قرمز است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این محصول به قیمت ۱۲۷ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم توزیع می شود. 

وی اظهار داشت: قرار است ۱۱۵ تن گوشت قرمز منجمد هم میان هیات ها توزیع شود که قیمت این محصول ۴۷۰ هزار ریال تا ۶۰۰ هزار ریال تعیین شده البته این محصول تاکنون با استقبال روبه رو شده است. 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تامین ۳۴۶ تن روغن نباتی هم برای استان مصوب شده است اما هنوز به استان نرسیده است.

وی تصریح کرد: قرار بود برای این میزان روغن، روغن خام در اختیار کارخانه های روغن کشی قرار گیرد و روغن جامد به هیات های مذهبی داده شود اما شرکت ها اعلام کرده اند که روغن خام را دریافت نکرده اند و نمی توانند نسبت به تامین و تحویل روغن جامد برای هیات های مذهبی اقدام کند. 

وی خاطرنشان کرد: این شرکت گفته است که می تواند روغن مایع در اختیار هیات های عزاداری قرار دهد اما هیات های مذهبی از روغن مایع استقبال نکرده و خواهان روغن جامد هستند. 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سهم استان از تامین چای برای هیات های عزاداری هم توزیع ۶.۵ تن از این محصول است که هر بسته یک کیلوگرمی با قیمت ۴۷۰ هزار ریال میان این هیات ها توزیع می شود. 

در خراسان شمالی، بیش از یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی فعالیت دارد که از این تعداد ۸۰۰ هیات مذهبی دارای شناسنامه رسمی بوده و در سامانه طوبی ثبت شده است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.