مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری هم اکنون ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است، در حالی که میانگین کشوری این شاخص ها در نواحی شهری ۹۶.۴ و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

حسن‌رضا میربلوکی افزود: در هفته جاری و همزمان با هفته دولت نیز گازرسانی به ۶ روستای این استان انجام شد که در حقیقت تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این خطه از نعمت گاز برخوردار شدند و تنها ۱۱ روستا یا آبادی که جمعیت بسیار اندکی دارند و بر اساس استاندارد تعریف شده شرایط لازم برای گازرسانی را ندارند از گاز بی بهره هستند، که البته اکنون اقداماتی برای گازرسانی به این روستاها نیز آغاز شده است.

وی گفت: با گازرسانی به ۶ روستای جدید جمعیتی در حدود ۶۰۰ خانوار در شهرستان راز و جرگلان و جاجرم، با هزینه کرد ۱۶ میلیارد ریال اعتبار، از نعمت گاز برخوردار شدند.

میربلوکی تصریح کرد: تهیه مصالح و اجرای شبکه توزیع گاز و نصب انشعابات روستاهای مرحله ۳ جرگلان در روستاهای اشتوت ساسان، اشتوت بالا، اشتوت پایین و آقرقایه با جمعیت بهره بردار روستایی ۴۴۷ خانوار در هفته دولت جاری به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین تهیه مصالح و اجرای شبکه توزیع گاز و نصب انشعابات روستای اسمی ‌و دولان با جمعیت بهره‌بردار روستایی ۸۰ خانوار با اعتبار یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال و گاز رسانی به روستای برج آقا با جمعیت بهره بردار روستایی ۱۹ خانوار با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه های هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان خراسان شمالی ۹۸.۹ درصد است. این در حالی است که در ابتدای دولت دوازدهم این رقم ۸۱ درصد و در ابتدای دولت یازدهم ۴۹ درصد بوده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.