دکتر بابک سلحشور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 5 نفر شامل یک مرد، 2 زن و 2 کودک، هفته گذشته بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باختند.
وی در عین حال از کاهش جان باختگان گازگرفتگی نسبت به 11ماهه پارسال خبر داد و افزود: پارسال در این مدت 20 نفر به علت استنشاق گاز منوکسید کربن در استان جان باخته بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته 23 تن از شهروندان این استان قربانی گازگرفتگی شدند که 5 نفر آنان زن و 18 نفر مرد بودند.
وی بیشترین آمار فوتی های ناشی از گازگرفتگی استان در سال گذشته را مربوط به ماههای فروردین، اردیبهشت و دی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: اکنون با تجهیزات موجود، تشخیص مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به روش اسپکتروفوتومتری و در کمتر از یک ساعت انجام شده و نتیجه به دستگاه قضایی اعلام می شود.
دکتر سلحشور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی استاندارد، گفت: حتی اگر فردی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغزی شود.
این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها، مرگ مسموم شدگان را قابل پیشگیری دانست و افزود: شهروندان باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کرده و از سلامت وسایل گازسوز خود اطمینان حاصل کنند.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای استان خراسان شمالی 100 درصد و در روستاها 97 درصد است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.