به گزارش ایرنا، شهریور ماه سال گذشته  محور تیتکانلو به یام  از راه روستایی به راه فرعی درجه یک ارتقا یافت و زمزمه های تعریض این محور شنیده شد اما، عملیات اجرایی آن به علت وقوع سیلاب های پیاپی بهار امسال به تعویق افتاده است که این امر گلایه مندی مردم این خطه را در پی داشته است.

هم اکنون اختلاف زیاد  شانه خاکی سمت راست جاده با سطح اصلی آن، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی، تردد در این محور را  پر خطر کرده است.

شماری از مردم این خطه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: شرایط برای تردد بویژه برای افراد ناآشنا به مسیر خطرآفرین شده است.

علی  رضازاده یکی از اهالی این خطه با بیان اینکه نبود علائم راهنمایی و رانندگی  هم برشدت این مشکلات افزوده است گفت: چرا وقتی شرایط اجرای یک طرح فراهم نیست کار زخمی می شود.

شهروند دیگری افزود: نزدیک به ۱۱ سال از ارتقای تیتکانلو از روستا به شهر می گذرد اما همچنان این محور ویژگی های راه روستایی را دارد.

محمد جعفری گفت: یک دهه برای تغییر شرایط زمان کمی نیست اما ظاهرا مردم همچنان باید منتظر تغییر شرایط بمانند.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: محور ارتباطی شهر فاروج - تیتکانلو از راه روستایی به راه فرعی درجه یک ارتقا یافت که بر این اساس افزایش ۱.۵ متری عرض این محور سال گذشته  در دستور کار این اداره قرار گرفت.

هومن وکیلی افزود: پیش از اجرای این طرح مسیر یادشده ۵.۵ متر عرض داشت که با اجرای این تعریض، به راه فرعی درجه یک ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به تحقق نیافتن قول مشارکت دستگاه های شهرستان در اجرای این طرح افزود: تعریض یک محور و ارتقا آن از راه روستائی به فرعی  را در حد وزارتخانه باید پیگیری کرد و این روند زمان بر است.

وکیلی گفت: بخشی از زیرساخت ها برای کوتاه شدن روند کار، با استفاده از نیروها و ماشین آلات  راهداری شهرستان انجام شد اما بخش مهم کار نیازمند مصالح مرغوب است که در قالب شرکت های پیمانکار می گنجد.

وی افزود:  قرارداد این بخش در اسفندماه سال گذشته بسته شد تا در اردیبهشت ماه عملیات اجرایی آغاز شود اما با توجه به اینکه بخشی از مصالح مورد نیاز رودخانه ای بود و سیل این مصالح را گل آلود کرده بود کار به تعویق افتاد.

وکیلی بیان داشت: یک ماه گذشته بالاخره،  آزمایشگاه مصالح رودخانه را تایید کرد وکار با توجه به تمام شدن زیر سازی آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ما هم راضی به طولانی شدن طرح نبودیم اما نمی توانستیم هم با انجام کار غیر استاندارد زمان بهره برداری از طرح را نزدیک تر کنیم گفت: استفاده از مصالح نامرغوب عمر آسفالت را کوتاه می کند و باز این مردم هستند که بیشتر متضرر می شوند.

 وی یادآورشد: برای کاهش خطر تصادف  این محور فعلا بصورت آکس و نقطه زنی  برای دید شب مهیا شده ولی بعد از تحویل نسبت به خط کشی آن اقدام می شود.

تیتکانلو مرکز بخش خبوشان که در ۸ کیلومتری مرکز شهرستان فاروج قرار دارد، در بهمن ۱۳۸۸ به شهر ارتقا یافت.

شهرستان فاروج دارای۴۰۲.کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی است که ۳۷۰ کیلومتر آن راه روستایی که از این میزان راه ۱۵۹کیلومتر به‌صورت راه آسفالت روستایی و ۳۲ کیلومتر راه آسفالت بین‌شهری است.

شاخص راه های روستایی شهرستان فاروج ۴۷ درصد بوده و این در حالی ست که میانگین شاخص راه های روستایی استان ۴۳ درصد است.

۷۱۸۷ / ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.