رسول تقی‌زاده شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیروز ۴۰۰ تن آرد یارانه ای بین نانوایی های شهرستان توزیع شد که نانوایان روستایی تا نیمه شهریورماه و شهری تا ۱۰ شهریور از این سهمیه استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت فوق العاده و کشیک ۷ نانوایی در سطح این شهر از هفته گذشته، گفت: با اقدام انجام شده بسیاری از شهروندان و مسافران در هر ساعت شبانه روز بدون هیچ گونه صف ایستادنٰ نان مورد نیاز خود را تامین می کند که این طرح تا یکماه آینده ادامه دارد.

ضعف شرکت خلیج فارس، زمینه ساز مشکلات آرد و نان شیروان

تقی زاده، ضعف شرکت خلیج فارس در توزیع آرد را بسترساز ورود تخلفات به حوزه آرد و نان برشمرد و افزود: این امر منجر به تاخیر توزیع آرد به مدت یک هفته یا ۱۰ روز می شد که خبازی ها با کمبود آرد مواجه شده و در برخی موارد به تعطیلی کشیده می شدند.

رییس اتحادیه نانوایی های شیروان با اشاره به بازداشت نماینده شرکت خلیج فارس، گفت: این شرکت آرد را در برخی جاها آرد و در برخی جاها زیاد توزیع می کرد که بررسی ها مشخص کرد که برخی روستاهای این شهرستان ۱۵ روز آرد دریافت نکرده اند و بدین ترتیب برخورد با این شرکت به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

تقی زاده با بیان اینکه در یکماه اخیر ۷۰ درصد نانوایی های متخلف این شهرستان جریمه شده اند، افزود: مردم با ارسال کلیپ هایی از صف شلوغ نانوایی ها و وضعیت آنٰ، نقش موثری در کنترل این بخش داشتند که نظارت ها ادامه خواهد یافت.

به گفته رییس اتحادیه نانوایان شیروان، میانگین مصرف آرد در این شهرستان تا سال ۸۸ ماهانه هزار و ۷۰۰ تن بود که هم اینک این میزان به هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافته و سرانه مصرف آرد هر فرد در این شهرستان ماهانه ۶ کیلوگرم است.
در شهرستان شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲۰ نانوایی در شهرها و ۱۳۰ نانوایی در روستاها مستقرند.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.