کامران سلیمان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم در این روزها به مقدار مورد نیاز خود نان خریداری کنند تا مشکل کمبود نان برای شهروندان ایجاد نشود.

وی افزود: هیچ مشکل خاصی برای آرد مورد نیاز نانوایی ها وجود ندارد و از واحدهای مجهز به مشعل های دوگانه سوز خواسته شده در صورت امکان و سرویس کردن تجیهزات و رعایت نکات ایمنی و فنی در آن مقطع زمانی به پخت خود ادامه دهند.  

رئیس اتحادیه نانوایان ایلام نیز گفت: طبق اطلاع رسانی های اتحادیه و با هماهنگی و مکاتبه سازمان صمت همه نانوایی ها مکلف به پخت نان تا ساعت ۲۲ شب هستند.

صادق پژوهان در مورد نصب تجهیزات دوگانه سوز کردن واحدهای نانوایی هم یاداور شد: نصب تجهیزات برای دوگانه سوز کردن واحدهای نانوایی به هزینه و شرایط خاصی نیاز دارد.

وی توضیح داد: نصب تجهیزات و ایجاد تغییر در ساختار سیستماتیک دستگاه های پخت نان نیازمند هزینه ای بیش از ۲۰۰ میلیون ریال است و در نانوایی ها باید اقدام به نصب و جانمایی تانکر سوخت گازوئیل، لوله کشی جدید سوخت، نصب حداقل ۲ مشعل دوگانه سوز و ... کنند. 

وی افزود: ۸۰ درصد نانوایی ها در اماکن استیجاری فعالیت دارند و دوگانه سوز کردن واحدها برای نانوایی هایی دارای ملک شخصی و غیر استیجاری مناسب است و برای نانوایی های مستاجر که هر چند وقت یکبار مجبور به جابجایی مکان هستند به صرفه و ارزشمند نیست.

پژوهان تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه قطعی سراسری گاز همیشگی نیست و چندین سال یکبار این شرایط رخ می دهد، دوگانه سوز کردن واحدهایی نانوایی به خاطر هزینه و ایجاد تغییرات در وضعیت نانوایی برای قطعی های مکرر یا طولانی مدت چند هفته یا ماه مناسب است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۸۰۰ واحد نانوایی دارای مجوز بوده که از این تعداد ۶۸۲ نانوایی فعال هستند که در این میان سهم شهرستان ایلام ۲۸۰ واحد است. 
۱۱۹ نانوایی از این تعداد آزاد پز و ۵۶۳ نانوایی دارای آرد یارانه ای هستند. 
در طول روز نانوایی های لواش و تافتون پنج تا هشت کیسه و نانوایی های از نوع ریزشی هم بین ۱۰ تا ۱۵ کیسه آرد مصرف می کنند که این نوع نان ها عمده ترین نان تولیدی استان ایلام را تشکیل می دهند. 

به گزارش ایرنا، باتوجه به اطلاعیه های مکرر شرکت گاز ایلام روز نهم مردادماه به مدت ۲۴ ساعت گاز همه مشترکان نیمه شمالی استان ایلام قطع می شود.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.