به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز یکشنبه در جلسه شورای آرد و نان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: سهمیه آرد دولتی ورامین یک هزار و 800 تن و سهمیه آرد آزاد 830 تن در ماه است و این در حالی است که در اختصاص سهمیه آرد، بیش از یکصد هزار اتباعی که در شهرستان ورامین زندگی کرده و از همین سهمیه آرد استفاده می کنند، در نظر گرفته نمی شود.
وی اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای 330 نانوایی است که از این تعداد، 175 واحد آزاد پز و 155 واحد با آرد یارانه ای و دولتی اقدام به پخت نان می کنند، بازرسین و کارشناسان اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان موظفند بر کیفیت تولید نان کنترل و نظارت بیشتری داشته و با موضوعاتی که سلامت نان و جامعه را با مشکل مواجه می سازد برخورد کنند.
فرماندار ورامین با تکذیب هر گونه دلالی در حوزه خرید گندم ورامین خارج از سیستم دولتی گفت: این که برخی از افراد این گونه القا می کنند که برخی از دلالان پیش از زمان برداشت محصول، نسبت به خرید گندم تولید شده در ورامین اقدام می کنند موضوعی غیر واقع است و تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.
کاغذلو افزود: کشاورزان شهرستان ورامین در طول سال های اخیر بیشترین میزان تحویل گندم به مراکز خرید دولتی را داشته اند و امسال نیز با اقدامات فرهنگی و ترویجی این امر تکرار می شود.
وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت آن دسته از کشاورزانی که از نهاده های دولتی نظیر سم و کود استفاده می کنند باید محصول خود را با اولویت به مراکز خرید دولتی تحویل دهند تا نیازهای کشور به این محصول استراتژیک برطرف شود.
کاغذلو با اشاره به درپیش بودن فصل برداشت گندم در شهرستان ورامین گفت: بارش های اوایل سال، شرایط مناسبی را برای غلات شهرستان ورامین به وجود آورده و لازم است تا شرایط مناسب برای خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شود.
وی افزود: ظرفیت سیلوی شهرستان 20 هزار تن است که از این مقدار 10 هزار تن ظرفیت خود سیلو و 10 هزار تن ظرفیت سوله های نگهداری گندم است که اولویت تحویل به سیلوی ورامین باشد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.