کارشناس شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت بیمه آبزیان برای سیلٰ، خشکسالی و بیماری ها پرداخت می شود که با توجه به مبلغ بالای دریافت بیمه از پرورش دهندگان ماهی و مبلغ بسیار ناچیز خسارت در زمان حوادثٰ آنان به بیمه رغبتی ندارند. 

 جواد شریفی با بیان اینکه پرورش دهندگان ماهی در شیروان از این وضعیت بیمه بسیار گلایه مند هستند گفت: آنان خواستار تغییر وضعیت کنونی بیمه و اصلاح در نوع دریافت و پرداختی ها هستند چرا که معتقدند بیمه پوشش فراگیر و کاملی ندارد.

شریفی با اشاره به اینکه میزان پرداخت خسارت ها بستگی به سطح مزرعه و ظرفیت آن دارد، افزود: شیروان دارای ۲۱ مزرعه و استخر پرورش ماهی سردآبی است که سالانه ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در آن رها می شود.

کارشناس شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی سالانه در این استان ۷ کیلوگرم است گفت: سرانه تولید برای هر فرد ۲ کیلوگرم است که ۵ کیلوگرم نسبت به مصرف کم داریم.

شریفی با اشاره به سهمیه تولید ماهی شیروان در سال جاری افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰۰ تن ماهی در این شهرستان تولید شود که سال گذشته ۵۴۵ تن ماهی تولید شده بود. 

به گفته وی در سه ماهه نخست امسال در خراسان شمالی  ۴۲۰ تن ماهی تولید شده است که شهرستان شیروان با ۸۴ تن تولید ۲۰ درصد تولید کل استان را داشته است.

بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل آلا است که هم اکنون کیلویی ۲۶۰ هزار ریال توسط تولید کنندگان به بازار عرضه می شود.

سرانه سالانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی ۷.۱ کیلوگرم و میانگین کشوری آن ۹.۲ کیلوگرم است.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.