به گزارش ایرنا دکتر سیداحمد هاشمی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره استانی سلامت و رسانه اظهار داشت: در فضای مجازی که امروزه فراگیر شده، برخی با سوءاستفاده به دنبال انتشار اخبار کذب هستند که در این حوزه خبرنگاران خط مقدم مبارزه با شایعات و انعکاس صحیح اخبار هستند.
وی فضای مجازی را به عنوان یک فرصت برای انتشار اخبار حوزه سلامت خواند و ادامه داد: اصحاب رسانه باید با حضور در فضای مجازی، اخبار صحیح را از منابع معتبر دریافت کرده و با انتشار آن مردم را آگاه سازند.
هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به رسالت حساسی که بر عهده دارد، تعامل خوبی با رسانه ها داشته و خبرنگاران را بازوی حمایتی دانشگاه در انعکاس مطالب خود می داند.
وی گفت: اصل بر انتقال پیام به جامعه از طریق اصحاب رسانه است و انتظار می رود خبرنگاران نیز مانند گذشته توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه عادت رفتاری به صورت ناخودآگاه و بر اساس نیاز انسان ها شکل می گیرد، ترک عادت را هم خوب و هم بد دانست و افزود: انعکاس اخبار بر پایه صحیح علمی از انتشار عادت های بد جلوگیری و عادت خوب را در جامعه تقویت می کند.
دکتر هاشمی برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی را بر همین اساس در گسترش عادت های خوب جامعه مفید دانست و افزود: مدیران همواره نیاز به نقد از سوی خبرنگاران دارند.
وی انتقاد، تحلیل صحیح محتوا و تفسیر مسائل را از مهارت های دهگانه حوزه سلامت توصیف کرد و رسالت خبرنگاران را بر این پایه مهم ارزیابی کرد.
 وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت آسیب های زیادی وجود دارد، گفت: برای نمونه مبحث تغذیه در حوزه سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اطلاعات مربوط به آن باید از طریق مبادی رسمی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مخابره شود.
این مسئول بر فرصت علم آموزی و آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست تا اخبار خود را با شفافیت و از طریق مبادی رسمی بر اساس پایه علمی منتشر کنند.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: به کمک اصحاب رسانه می توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را تقویت کرد.
در مجموع ۱۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره سلامت و رسانه خراسان شمالی ارسال شده بود که پس از داوری آثار، از رسانه های منتخب فعال در حوزه خبر، تیتر، گزارش، عکس و گفت و گو با اهدای لوح تقدیر شد.
در این جشنواره ۲ تن از خبرنگاران ایرنا مقام اول را در بخش گفت و گو و عکس کسب کردند.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.