به گزارش ایرنا؛ حسین فرخنده روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران ایرنا در آستانه روز خبرنگار اظهار داشت: برای اداره این مجتمع ها نه تنها هزینه ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نشده بلکه درآمدزایی خوبی نیز در شهرستان های مختلف استان انجام گرفته است.

وی از پیگیری سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان شمالی خبر داد و افزود: انجام این سفر در حال حاضر در لیست سفرهای مقام عالی وزارت در سال جاری قرار گرفته است ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

فرخنده با اشاره به فعالیت خوب ناشران در این استان، یادآور شد: هم اینک از مجموع ۳۲ ناشر فعال در استان ۶ ناشر فعالیت بسیار خوبی در این حوزه دارند به طوری که هر کدام سالانه افزون بر ۴۰ عنوان کتاب نشر می کنند.

وی گفت: در این میان خبرگزاری ایرنا  می توانددر بحث معرفی کتاب های نشر شده توسط این ناشران که برخی از آنها در سطح ملی بسیار مورد توجه هستند همکاری خوبی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر به همت یکی از نویسندگان استان کتاب قرآن به زبان کردی ترجمه شده و کلیله و دمنه نیز در حال ترجمه است که در سطح کشور فعالیت شاخصی محسوب می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه نیازمند تبلیغات بیشتر برای اطلاع رسانی به مردم بویژه از سوی رسانه ها است.

فرخنده برگزاری برنامه های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی از قبیل باشگاه های کتابخوانی، دوشنبه های کتابخوانی، تربیت مربی ترویج مطالعه و کتابخانه های خانگی را از جمله برنامه های فرهنگی در این رابطه اعلام کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته افزایش خوبی در بحث افزایش سرانه مطالعه داشتیم و دو روستای استان در ردیف استان های برتر کشور در روستاهای دوستدار کتاب قرار گرفت.

فرخنده  با اشاره به فعالیت خوب خبرگزاری ایرنا در انعکاس خوب اخبار، برای همکاری با این خبرگزاری در خصوص فعالیت های چند رسانه ای و معرفی کتاب و ... اعلام آمادگی کرد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.