به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در همایش طلایه داران تربیت در شهرستان جاجرم اظهار داشت: برنامه های خوبی تدارک دیده شده تا برپایی نماز جماعت در بین دانش آموزان مدارس تقویت شود.

وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد تا یک موج فرهنگی در حوزه نماز به راه بیندازد و بر این اساس، برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز دانش آموزی پیش از برپایی اجلاس نماز برنامه ریزی شده است.

وی گفت: رویکرد ما، توسعه و ترویج آموزه های قرآن و عترت است و از هیج کوشش و تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنیم.

کاظمی با بیان اینکه برای ترویج نماز، مدیران و معلمان باید الگو باشند، اظهار داشت: مدیران مدرسه باید معتقد، متدین و پایبند به اقامه نماز باشند تا مشکل برپایی نماز در مدارس حل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: راهبرد دیگر ما در آموزش و پرورش، توسعه مهارت ارتباط و فضایل اخلاقی است.

وی تصریح کرد: فضایل اخلاقی، گم شده حوزه تربیت است و دانش آموزان با حضور در فضای انفرادی فضای مجازی، در معرض آسیب هستند زیرا عمدتا قدرت ارتباط، تصمیم گیری و نه گفتن ندارند.

کاظمی گفت: در این زمینه برنامه ها و طرح هایی داریم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی افزود: راهبرد دیگر ما، ایجاد فضای پر از امید و نشاط در میان دانش آموزان است، در فضایی که دشمن با تمام توان، دنبال ناامید کردن است باید این فضا را بشکنیم البته نشاط از دیدگاه رهبری، ایجاد انگیزه برای حرکت، تلاش و کوشش است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود تربیت را کاری حساس عنوان کرد و گفت: در تربیت نمی توان کار را با زور جلو برد، تربیت امری درونی است و با ویژگی و خصوصیات درونی افراد سر و کار دارد از این رو کار پیچیده ای است.

کار تربیتی سخت تر شده است 

کاظمی افزود: امروز کار تربیت سخت تر شده است زیرا خانواده نقش و جایگاه پیشین را ندارد، پیش از این، خانواده نقش اول و مدرسه و جامعه در جایگاه بعدی تربیت بودند اما امروز این نقش ها جابه جا شده و خانواده نقش خود را از دست داده و مدرسه هم نقش کمرنگ تری دارد. 

کاظمی تصریح کرد: دانش آموز در شهر انفرادی و بی در و دروازه فضای مجازی گشت می زند و در محیط انفرادی بدون ایجاد ارتباط واقعی، دچار انواع آسیب ها می شود، در کنار فرزند نشسته ایم اما او در محیط دیگری است، بنابراین کار تربیت، سخت تر شده است. 

وی گفت: دشمن با تمام توان به قلب و روح و اندیشه ها حمله ور شده و در این عرصه باید بیش از پیش در کنار هم قرار گیریم و در عرصه فرهنگی و تربیتی به حضور هم افزا و یکپارچه نهادهای فرهنگی نیاز داریم.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، برگرفته از روح قرآن است و آموزه های کتاب آسمانی بر سراسر این بیانیه حاکم است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: نگاه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، افق بسیار متعالی دارد و باید این افق متعالی را به جامعه منتقل کنیم.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.