به گزارش روز پنجشنبه ایرنا سرهنگ جاوید مهری اظهار داشت: این مقدار سنگ معدن بدون صاحب در محلی انبار شده بود که در بررسی به عمل آمده ارزش سنگ معدن مکشوفه بیش از ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.  
وی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی در این باره همچنان ادامه دارد افزود: پلیس به هیچ عنوان اجازه استفاده غیرمجاز از معادن و تخریب و اتلاف منابع طبیعی را نمی دهد.
وی از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
منطقه معدنی آلبلاغ اسفراین با ذخایر سرب و روی در منطقه حفاظت شده ساریگل این شهرستان قرار دارد که در بهار امسال با برداشت غیرمجاز از این معدن تازه کشف شده، هجوم سودجویان به این منطقه شدت گرفت.
این معدن در منطقه زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام مانده است.
فعالیت غیرمجاز در این معدن ۲۹ اردیبهشت با پاکسازی این منطقه از حضور سودجویان ممنوع شد و پرونده تعیین تکلیف آن در شورای عالی محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است.
امسال ۲ نفر از برداشت کنندگان محلی، هنگام برداشت غیرمجاز سنگ های معدن آلبلاغ، که به صورت غیراصولی انجام می شد، در زیر آوار سنگ گرفتار شده و جان خود را از دست داده اند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

۵۱۳۲/۷۱۸۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.