به گزارش ایرنا، رضا رجب زاده در چهارمین نشست کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان اظهار داشت: ساز و کار بازسازی مناطق سیلزده مشخص است و هیچ دستگاه اجرایی و حمایتی حق خروج از این مسیر را ندارد.

وی تصریح کرد: برای بازسازی مناطق سیلزده از انعقاد تفاهم نامه ها به صورت جزیره ای پرهیز شود تا موجب نارضایتی مردم نشویم و همچنین بانک ها باید برای پرداخت تسهیلات به تعهدات خود پایبند باشند.

رجب زاده خطاب به بنیاد مسکن استان تاکید کرد: بازسازی و نوسازی منازل خسارت دیده در سیل اخیر استان باید تا پایان سالجاری به اتمام برسد.

وی اشاره داشت: در بحث روستاهای رانشی استان نیز باید روند معرفی زمین برای جابجایی روستاها تسریع شود.

رجب زاده گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع کشور بحث بازسازی مناطق سیلزده است و متولیان امر در استان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم داشته باشند.

رجب زاده افزود: تاکنون اعتبارات مصوب شده در بخش آب منطقه ای مدیریت رودخانه ها ۱۵ میلیارد تومان، شبکه آبیاری ۷ میلیارد تومان، ایستگاه هیدورمتری ۱ میلیارد، شرکت برق ۵ میلیارد تومان، آبفای روستایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آبفای شهری ۴ میلیارد و شهرداری ها ۱۳ میلیارد تومان می‌باشد.

در جریان بارندگی های اسفند پارسال تا بهار امسال ۲۶۴ روستا و ۱۰ شهر خراسان شمالی آسیب دید که بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی فرسوده وارد آمد.

بنیاد مسکن تاکنون ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی به ۱۰۸ خانوار روستایی، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجاره بها به ۱۱۰ خانوار و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک برای ساخت و تعمیر مسکن پرداخت کرده است.

6042

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.