مجتبی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد زندانیان زن در این استان نسبت به کشور کمتر است اظهار داشت: جرایم بیشتر زندانیان زن این استان مواد مخدر و محکومیت‌های مالی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زنان زندانی اشتغال دارند گفت: با ایجاد طرح های اشتغال در داخل زندان هم اکنون تمامی زنانی که تحمل حبس میکنند مشغول به کار شدهاند.  

وی افزود: کمبود فضا در زمینه اسکان مدجویان، اشتغال و ورزش یکی از مشکلات بند نسوان زندانهای این استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تنها ۲ زن با محکومیت جرایم غیرعمد در زندان های این استان تحمل حبس می کنند گفت: این ۲ تن به علت بدهی غیرکلاهبرداری در زندان بجنورد و شیروان محبوس هستند.

وی اظهار داشت: در جشن های گلریزان آزادی زندانیان استان سعی شد که آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه جرم ۳۶ درصد زندانیان سارق هستند، گفت: سرقت و ربودن مال غیر مقام اول جرایم در زندان های این استان است.

محمدی اظهار داشت: جرم دوم زندانیان این استان مربوط به جرایم مواد مخدر با ۲۷ درصد است و جرایم علیه اشخاص نیز رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی سومین استان جمعیت کم زندانی در کشور است گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری در سال گذشته ۷۰۰ نفر از زندانیان این استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا امروز قرار است، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از بند نسوان زندان بجنورد بازدید خواهند داشت.

به گزارش ایرنا ۲۵ نفر از قضات دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد در زندان مرکزی استان در  راستای بررسی وضعیت قضایی زندانیان و اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری بازدید داشتند.  

هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.