به گزارش ایرنا،  شلوغی و صف‌های طولانی مردم شیروان در مقابل نانوایی‌ها گلایه‌مندی آنها را در پی داشته است که آنها خواستار رسیدگی مسئولان به این وضعیت هستند.

کمبود سهمیه آرد نانوایی‌ها، نبود مدیریت در عرضه نان و خرید زیاد برخی از شهروندان از جمله مواردی است که در صف‌های مقابل نانوایی‌ها بین شهروندان رد و بدل می شود.

همچنین تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها و دست خالی ماندن برخی از شهروندان برای تهیه نان سفره خود که در بسیاری از موارد برای آنان ضروری است موجب شده که مردم به خرید نان‌های بستهبندی از فروشگاه‌های موادغذایی روی بیاورند.

 یکی از شهروندان می گوید: چند روز قبل برای خرید دو عدد قرص نان به مدت نیم ساعت در صف ایستادم که این مساله موجب شد تا دیر در سرکار خود حاضر شوم.

طاهره ایزانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گستردگی شهر و افزایش تعداد نانوایی ها و پخت انواع آن در نانوایی های آزادپز، متاسفانه نان در بین مردم درست توزیع نمی شود و با توجه به اینکه نان زود تمام می‌شود ساعت کار نانوایی ها هم کاهش پیدا کرده است.

وی که ساکن منطقه شهرک آزادگان شیروان است گفت: قبلا توزیع نان در شیفت صبح و همچنین ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر بود اما اینک نانوایی های منطقه خیلی زودتر تعطیل می کنند.

یکی دیگر از شهروندان گفت: چند شب قبل که در راه برگشت از مراسم بودیم ساعت ۱۰ و نیم شب نانوایی کشیک این شهرستان بسیار شلوغ و صف طولانی داشت به طوریکه  ۴۰ نفر در صف نان ایستاده بودند.

مرتضی شکیبا افزود: صبح روز بعد وقتی برای خرید به نانوایی محله رفتم نانوا بسیاری از نان ها را کنار گذاشته بود وقتی به این موضوع اعتراض کردم، شاطر نانوایی در پاسخ گفت نان ها برای یکی از مساجد که سهمیه دارد کنار گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر با وجود صف‌های طولانی و شلوغ و یا نرسیدن نان به خیلی از شهروندان، بسیاری از آنان بعداز ظهر برای خرید می آیند و اقدام به تهیه۱۵ تا ۲۰ قرص نان می کنند.

یکی دیگر از شهروندان گفت: چند شب گذشته که نان نانوایی تمام شده بود ساعت ۹ شب برای خرید نان اکثر مغازه های شهر رفتم ولی متاسفانه نان آماده و بسته بندی که تا هفته قبل دربسیاری از سوپرمارکت ها بیات و کپک می‌زد کمیاب و یا اصلا پیدا نمی‌شد.

سلمان طالبی با بیان اینکه یکی از نانوایی های شهرستان نان را دوتا  دوتا بسته بندی می‌کند گفت: نیم ساعت برای خرید نان آنجا منتظر بودم که یک نفر آمد و نانهای بسته بندی شده را با خود برد  و در پاسخ اعتراض مشتریان در صف ایستاده گفت که وی سهمیه دارد.

وی تصریح کرد: این سهمیه مربوط به کجا و چه کسانی است؟ لطفا مسئولان مربوطه پاسخ دهند و به این موضوع رسیدگی کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: با پی گیری های صورت گرفته و جلسات برگزار شده در این خصوص هم اکنون مشکل حل شده است.

رضا مجیدی با بیان اینکه به دلیل کاری شرکت خلیج فارس این استان، ۴۰ روستای شهرستان آرد نداشتند اظهار داشت: این موضوع هم بررسی و رفع شد که متولی پاسخگویی آن اداره غله شیروان است.

وی در خصوص فروش نان در برخی از سوپرمارکت های شهر گفت: فروش نان در سوپرمارکت ها ممنوع است و در صورت مشاهده و گزارش آن  با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

رییس اتحادیه نانوایان شهر و حومه شیروان با تایید شلوغی  نانوایان و صف های طولانی مردم گفت: شرکت خلیج فارس خراسان شمالی پیمانکار توزیع آرد است که به دلیل ضعف این شرکت در توزیع،  این مشکلات به وجود آمده است.

رسول تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت موظف است از روزی که آرد را خریداری می کند طی ۷۲ ساعت آن را حمل و بین نانوایی ها توزیع کند اما،  از ۲۰ تیرماه سال جاری که خرید صورت گرفته تاکنون هنوز آرد نرسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات پیش آمده مربوط به کم کاری نانواییان نیست گفت: به خاطر نبود آرد در ۴۰ روستای شهرستان مردم برای تهیه نان خود به شهر هجوم آورده اند که موجب شلوغی نانواییان و صف های طولانی شده است ولی با پی گیری های فرماندار و مسئولان مربوطه موضوع روستاییان حل شد.

تقی زاده با اشاره به اینکه سهمیه آرد هر نانوایی در روز ۱۲-۱۰ کیسه است افزود از سویی همه ساله با شروع فصل تابستان که کار، زراعت و کشاورزی است شاهد چنین مشکلاتی هستیم ...

رییس اتحادیه نانوایان شهر و حومه شیروان گفت: هر سال با توجه به نیاز بیشتر مردم در فصل تابستان و ایاممحرم سهمیه آرد مازاد به نانواییان داده می شود که متاسفانه الان یکسال است حتی یک کیلو آرد هم مازاد داده نشده است و سرانه یارانه هر نانوا ماهانه ۱۰ کیسه کم‌تر شده است.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف آرد این شهرستان تا سال ۸۸ ماهانه هزار و ۷۰۰ تن بوده است تصریح کرد: هم اینک این میزان به هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافته است و سرانه مصرف آرد هر فرد این شهرستان در ماه  ۶ کیلوگرم است.

به گفته وی در این شهرستان ۲۵۰ نانوایی مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۱۲۰ نانوایی در شهر و ۱۳۰ نانوایی در روستا است.

رییس اداره غله شهرستان شیروان به تماس های خبرنگار ایرنا پاسخ نداد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.