به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسدالله جعفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اظهار داشت: در آموزه های دینی بسیار به برگزاری مراسم باشکوه نماز جمعه تاکید شده است، این فریضه تنها یک آئین عبادی نیست بلکه امری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نیز است که در طول ۴۰ سال انقلاب دستاورد های زیادی داشته است.  

وی افزود: به فرموده امام خمینی (ره) نماز جمعه بزرگترین عنایت حق تعالی به جمهوری اسلامی است که در این سال ها برای کشورمان دستاوردهای زیادی از جمله اتحاد و همبستگی داشته است.

وی گفت: در نماز جمعه به مسائل دینی و دنیوی،   امور معاش و معاد پرداخته می شود در تریبون ها آنچه که خوب و مناسب و همچنین بد و ناپسند است برای مردم بازگو و سفارش می شود.  

امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: همچنین در این آئین مطالبی در باره حقوق مردم، مسائل اقتصادی و چگونگی استقلال کشور بیان می شود و نقشه های شوم دشمنان هم افشا می شود.

وی در ادامه گفت: امروز کشور در شرایط حساس اقتصادی قرار دارد و بیکاری به معضلی برای دولت و مردم تبدیل شده است که گسترش فنی و حرفه ای می تواند در زمینه  ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.

وی مسله فنی و حرفه ای را  راهبردی برای رفع بیکاری دانست و  اظهار داشت: این حوزه باید تقویت شود، رفع چالش بیکاری در گرو افزایش مهارت قشر جوان است.

وی به سالگرد تشکیل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز اشاره ای کرد و گفت: با وجود اینکه این آژانس با هدف صلح و کمک به مردم جهان تشکیل شد اما در خدمت حکومت های بزرگ و قدرتمند قرار گرفته است، هم اکنون اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس بزرگترین خطر و تهدید جهانی هستند که آژانس نیز همیشه به نفع آنها عمل کرده است.

جعفری افزود: اما ایران اسلامی که به تمامی تعهدات عمل کرده است فشار و بازرسی دارد.

وی به حادثه خونین در مکه و همچنین حادثه منا نیز اشاره ای کرد و گفت: در هر کجا خطر و ناامنی وجود داشته باشد به مکان امن مکه روی می آوریم اما عده ای نا اهل، بی کفایت و بی توجهه با حادثه های دلخراش مسلمانان را آزارده خاطر کردند.

به گزارش ایرنا با دستور استاندار خراسان شمالی و با هدف گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس نماز جمعه، دستگاهها و نهادهای دولتی این استان امروز میز خدمت خود را در محل برگزاری نمازهای جمعه برپا کردند.

با استقرار میز خدمت در ۲۲ نقطه استان نمودی از خدمت سریع و روان برای مردم و نمازگزاران خراسان شمالی به نمایش گذاشته شد.

اکنون نماز جمعه در ۱۶ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برپا می شود که با احتساب نمازهای جمعه اهل سنت که در مناطق ترکمن نشین اقامه می شود، مجموعا به ۲۲ نقطه می رسد.  

بر اساس آمارهای موجود هر هفته حدود ۲۰ هزار نفر در استان خراسان شمالی در آیین نماز جمعه شرکت می‌کنند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.