به گزارش ایرنا، سیدعابس حسینی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در شیروان اظهار داشت: مهم ترین مشکلات ایثارگران مسکن، اشتغال و درمان است که باید وارد عمل شویم زیراکه ناسپاسی است که زحمات آنان را جبران نکنیم.
وی با بیان اینکه نباید کاری کرد که ایثارگران اعتماد خود را به نظام از دست دهند و یا نسبت به آنان بی تفاوت بود گفت: خود این امر ضربه زدن به نظام و ایثار است و در خصوص اشتغال آنان هر دستگاهی در هر استخدامی باید حقوق ایثارگران را مطابق قانون رعایت کند.
حسینی با بیان اینکه در بحث مسکن این قشر 10 هکتار زمین در نظر گرفته شده است افزود: سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای بازسازی گلزار شهدا شیروان مصوب شد که فقط 240 میلیون ریال آن تخصیص داده شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان گفت: همچنین در دفن والدین جانباز بالای 25 درصد، مطابق قانون شهرداری و اوقاف باید در تدفین آن مطالبه حقوقی نکنند و خدمات لازم به نحو مطلوب ارائه شود.
مشاور امور ایثارگران در استانداری خراسان شمالی گفت: برای ساماندهی گلزا شهدا اعتبارات خوبی گرفته شده که باید در این زمینه اساسی کار کرد.
بتول شیرزادی اظهار داشت: با توجه به درخواست مسابقات ورزشی و اردویی خاص ایثارگران، اردوی آنان در برنامه قرار خواهد گرفت و برای مسابقات ورزشی باید اعتبار جذب شود.
وی گفت: همچنین ارزیابی خوبی از مناسب سازی در ادارات نداشته ایم که بسیاری گلایه مند هستند و سال 98 باید فرصتی باشد به ادارات برای کامل شدن این موضوع و دامنه خدمات برای ایثارگران بیشتر باشد.
فرماندار شیروان گفت: دلاورمردی و سلحشوری مردم در زمان جنگ یک هویت فرهنگ غنی را پایه گذاری کرد که همچنان استمرار دارد که باید این هویت را به نسل های بعدی منتقل کنیم.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه کشور ما مدیون روحیه ایثارگری است اظهار داشت: لازمه مقاومت در برابر دشمن و تامین امنیت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز براساس آن خاطرات و انسجام می توانیم از این خطرات عبور کنیم.
وی گفت: ادارات باید برنامه ها را قوی تر از قبل برگزار کنند زیراکه امسال باید نمایشی قوی تر از این فرهنگ در کشور ارائه دهیم.
شهرستان شیروان 637شهید، 9 هزار رزمنده، هزار و 500 جانباز و 107 آزاده دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.