قربانعلی شیزاد خبرنگار این روزنامه نوشت: پارک جنگلی امام رضا (ع) در غرب استان گلستان در چهار کیلومتری جنوب شهر کردکوی این روزها استقبال‌ کننده از گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری است که برای یافتن لحظاتی همراه با آرامش و استفاده از آب و هوای مطلوب گلستان به این استان سفر کرده‌اند.
پارک جنگلی امام رضا (ع) شهرستان کردکوی مدتی است از روشنایی نسبتا خوبی برخوردار نیست و با یک هزینه ناچیزی میشود خطرات احتمالی را پیشگیری کرد و جلوی کلی از خسارت‌ها اعم از تصادف، مزاحمت و نیز محل امنی برای جوانان که ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها میکنند درست شده را گرفت. حال چرا باید هزینه درمان بپردازیم در صورتی که هزینه پیشگیری خیلی کمتر از درمان است.
همچنین با وجود حجم زیاد زباله‌ها در مسیر رودخانه و محل اسکان مسافرین، با نصب تعداد بیشتری از سطل‌های زباله در چندین نقطه از پارک جنگلی، ضرورت دارد نیروهای خدوم خدمات شهری شهرداری کردکوی بصورت متناوب به قصد پاکسازی به این محل‌ها بروند.
حال با این تفاصیل آیا مردم خوب و خونگرم شهرستان کردکوی و گردشگرانی و توریست‌هایی که به این جنگل زیبا و بکر و خداددادی عزیمت میکنند حق ندارند از این جنگل به خوبی بهره کافی و وافی را ببرند؟ چه کسی پاسخگوست !!!! شهرداری؟ فرمانداری؟ امور توزیع نیروی برق؟ و یا میراث فرهنگی و گردشگری؟ ضمنا آقای دادستان محترم نقش شما بعنوان مدعی العموم در اجرای فرامین مقام معظم رهبری نسبت به احیاء حقوق عامه چیست؟ آیا باید قتل یا جنایتی صورت بگیرد تا شما ورود پیدا کنید؟ پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی در 4 کیلومتری جنوب شهر کردکوی در منطقه جنگلی پلنگ پا و در مسیر جاده کردکوی به درازنو واقع شده و مساحت آن 54 هکتار و حداقل ارتفاع از سطح دریا 145 متر و حداکثر 360 متر است.
از ویژگی‌های این پارک وجود رودخانه دایمی به نام پلنگ پا که از کنار پارک می‌گذرد، می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های پارک نزدیک بودن به جاده تهران ــ گرگان و شهرکردکوی و بندرترکمن می‌باشد که استفاده کنندگان پارک نیز ساکن این شهرها و روستاهای اطراف آن و زایرین حضرت امام رضا (ع) و علاقمندان به طبیعت هستند.
هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده، فراز و نشیب‌های طبیعی جنگل و عبور رودخانه که از وسط پارک می‌گذرد و سد بنه شله منظره زیبایی به این پارک بخشیده است.
ناحیه زیبای پارک جنگلی کردکوی از عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است که درختان آن از نوع پهن برگ عمدتا گونه‌های ممرز و انجیلی همراه با گونه‌های راش، بلوط، افرا، توسکا و لرگ تشکیل شده است.
در این پارک امکانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله کشی، برق، محل نصب چادر، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، سوئیت، آلاچیق و نیز یک مجتمع رفاهی اقامتی ــ پذیرایی رستوران جهان نما شهرداری کردکوی واقع در قلب پارک جنگلی موجود و برای استفاده شهروندان کردکویی بخصوص میهمانان مهیا می‌باشد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.