محمدرضا قربانی اظهار کرد: متاسفانه دلسوزی و ترحم برخی از شهروندان به سگ‌های بدون صاحب و غذارسانی به آنها در حاشیه شهر و حتی زمین‌های خالی، سبب ازدیاد آنها در شهر شده است.

وی ادامه داد: از شهروندان و حامیان حیوانات درخواست داریم کار غذارسانی را تنها در محوطه پناهگاه انجام دهند و از دادن غذا به سگ‌ها در کنار جاده، حاشیه شهرک‌ها و داخل شهر جدا خودداری کنند.

قربانی ادامه داد: این کار علاوه بر اینکه سبب ازدیاد سگ‌ها در شهر و ایجاد ناامنی برای شهروندان به ویژه کودکان می‌شود، سبب بروز تصادفات خودروها با این حیوانات در کنار جاده و خیابان و تلف شدن آنها می‌شود.

وی در خصوص مراحل زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، گفت: اولین مرحله‌ زنده‌گیری با درخواست شهروندان آغاز می‌شود که به سه طریق تماس با سامانه ۱۳۷، تماس با سازمان مدیریت پسماند با شماره تلفن ۳۳۱۱۹۹۴۵ یا درخواست کتبی انجام می‌شود.عقیم سازی سگ

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، شناسایی منطقه، بررسی کانون‌های وفور این جاندار و تله‌گذاری توسط اکیپ زنده‌گیری را دومین مرحله عنوان کرد و افزود: در سومین مرحله، سگ، زنده‌گیری و به پناهگاه منتقل می‌شود.

قربانی با تاکید بر ضرورت انتقال سگ‌های تازه وارد به قرنطینه برای غربالگری، گفت: سگ‌های بدون صاحب در بدو ورود به پناهگاه مورد آزمایش و غربالگری قرار می‌گیرند و سگ‌های بیمار و غیرقابل درمان که ادامه حیات برای آنها زجرآور است، با تایید دامپزشک به روش اُتونازی (آرام‌کُشی) از بین می‌روند و سگ‌های سالم واکسینه و عقیم‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعد از واکسینه و پلاک کوبی، سگ دیگر قابلیت انتقال بیماری را ندارد و با عقیم سازی، حالت پرخاشگری و حمله از آن، تا حدود زیادی سلب می‌شود، افزود: بعد از عقیم سازی، غربالگری دوباره انجام می‌شود.

قربانی گفت: سازمان مدیریت پسماند در مسیر ساماندهی سگ‌های بدون صاحب با سنگ‌اندازی‌های برخی از افراد به اصطلاح حامی حیوانات نیز روبرو است که همواره به دنبال کارشکنی و مانع تراشی در برنامه‌های سازمان هستند و ایجاد تنش می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ادامه فعالیت پناهگاه حیوانات بدون صاحب برای شهرداری هزینه‌های زیادی دارد، ما نیازمند همکاری و مساعدت همه‌ نهادهای همکار و به ویژه دوستداران حیوانات هستیم تا کار را به بهترین شکل ادامه دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1005169
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.