کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر تداوم جو ناپایدار بویژه در ساعت های بعدازظهر و شب تا اواخر هفته در استان است.
هادی هادی زاده افزود: بر این اساس امروز بعدازظهر تا شب وزش باد در برخی مناطق باد شدید، افزایش ابر و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ بویژه در مرکز و جنوب استان پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: روز دوشنبه بعدازظهر تا شب نیز وزش باد شدید، افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق و سه شنبه شب تا پنجشنبه شب نیز وزش باد گاهی شدید، رگبار باران و رعدوبرق، در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.
هادی زاده گفت: شدت بارش ها چهارشنبه بعدازظهر تا صبح پنجشنبه است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها قابل انتظار است.
وی یادآور شد: این در حالی است که از لحاظ دمایی نیز روند افزایش نسبی ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوا تا دوشنبه و کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوا از روز سه شنبه تا پنجشنبه پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در ادامه بیشترین بارندگی 24 ساعت گذشته استان را در روستای دشتک مانه و سملقان با 13.2 میلی متر اعلام کرد.
وی افزود: لوجلی شیروان با 10.8 میلی متر و روستای نامید مانه و سملقان نیز 6.9 میلی متر در ردیف های بعدی بیشترین بارندگی ها قرار دارند.
هادی زاده میزان بارندگی شهرستان بجنورد را نیز 0.3 میلی متر اعلام کرد که از ایستگاه فرودگاه گزارش شده است.
در 24 ساعت گذشته کوسه شیروان با کمینه دمای 9 درجه سانتی گراد سردترین و دشت مانه و سملقان با بیشینه دمای 29 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده اند.
بارش شدید باران شنبه شب باعث وقوع سیل در شهرستان رازوجرگلان و بسته شدن راه های روستایی شد ولی به علت نبود ایستگاه هواشناسی در منطقه بارش، میزان آن قابل اندازه گیری نیست.
میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.