فرنوش راهدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبیعت بکر و زیبایی های روستای زوارم دره بهشت خراسان شمالی بدت مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفت.
وی با اشاره به حضور سه روزه این توریست ها در اقامتگاه بومگردی روستای زوارم شیروان گفت: آنان از مناطق معروف و دیدنی این روستا شامل یخدان و آبشار، شخری، میم لی، باغ ها، رودخانه ها و چشمه سارهای روستا بازدید کردند و با فرهنگ مردم منطقه آشنا شدند.
راهدار افزود: آنان معتقد بودند این مناطق با داشتن معماری خاص و سبک زندگی و غذاهای سنتی، اقامت در مناطق بومی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی، حال و هوای یک زندگی ساده، بی‌آلایش و دل‌نشین را برای آنان به همراه داشته است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: همچنین آنان معتقد بودند اقامتگاه بوم گردی نوعی محل‌ اسکان برای گردشگران بوده که برخلاف هتل‌ها، دارای ویژگی خاص و متاثر از محیط بومی است که پذیرایی از مهمانان با شیوه سنتی زندگی و با غذاها و امکانات محلی در محیطی طبیعی باعث آشنایی با فرهنگ وآداب و رسوم مردم منطقه می شود.
زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.
شهرستان شیروان 6 روستای هدف گردشگری شامل اسطرخی، گلیان، زو ارم، قلعه زو و اوغاز را در بخش مرکزی دارد و منطقه گردشگری گلیل نیز در بخش سرحد این شهرستان واقع است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.