صمد ایزانلو سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان 38 هزار مشترک آب دارد که هر خانواری یک مترمکعب مخزن نیاز دارد تا در صورت وقوع حوادث و قطعی آب 24 تا 48 ساعت ذخیره آب داشه باشد.
وی با بیان اینکه به آب های سطحی نمی شود اکتفا کرد زیراکه بسته به میزان بارندگی است گفت: باتوجه به خشک شدن سد باروز این شهرستان و کاهش بارندگی که مردم را چندین سال دچار تنش کرد باید به دنبال تامین آب پایدار برای شرب مردم باشیم.
ایزانلو افزود: اینک یک حلقه حفر چاه آب در قوشخانه، دو حلقه در زیارت و دو حلقه در شیروان انجام شده و چهار حلقه در دست برنامه است تا از آب های زیرزمینی با کیفیت استحصال شود که نیاز به تصفیه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: همچنین 10 هزار مترمکعب مخزن آب در شیرکوه، 2 هزار مترمکعب در قوشخانه و 2 هزار مترمکعب در زیارت جانمایی شده است که برای برون رفت از این وضعیت کنونی و برای چند سال آینده این اقدامات صورت گرفته است.
ایزانلو افزود: برای تجهیز، احداث و خطوط انتقال چاه آب شیروان 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که عملیات برخی شروع شده و برخی تا هفته دولت امسال انجام می شود.
شهر شیروان، زیارت، لوجلی و قوشخانه 38 هزار مشترک آب دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.