به گزارش ایرنا، محسن نجات روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در وضعیت مناسب، باید مایحتاج امدادی به میزان معادل 1.5 درصد جمعیت شهرستان، ذخیره سازی شود که این رقم در استان ذخیره سازی شده است.
وی با اشاره به مشکلات در توزیع چادر میان حادثه دیدگان گفت: توزیع این قلم امدادی همواره با دغدغه هایی همراه است و در این زمینه ارزیاب های ما نیازها را شناسایی کرده و تلاش می شود که چادر، به نیازمندان داده شود اما بعضا مشکلاتی در این باره ایجاد می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: جمعیت هلال احمر، هر تخته چادر را 17 میلیون ریال خریداری می کند اما برخی از حادثه دیدگان، این اقلام امدادی را به 2 میلیون ریال می فروشند.

* 60 درصد چادرها بازپس داده نمی شود
نجات اظهار داشت: انتظار می رود حادثه دیدگان پس از عادی شدن شرایط، چادرهای تحویل گرفته از جمعیت هلال احمر را بازپس دهند اما این امر به خوبی محقق نمی شود و در شرایط خوب تنها 40 درصد از چادرها بازپس داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تامین چادر مورد نیاز در حادثه های احتمالی، یکهزار و 500 تخته چادر خریداری و تامین شده است.
به گفته نجات در سیل اخیر، 580 تخته چادر، 200 تخته پتو، سه هزار قوطی کنسرو، هشت تن پلاستیک و یکهزار بسته غذایی میان سیلزدگان استان توزیع شد و سه هزار و 413 نفر در شهرستان های مختلف استان امداد رسانی شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از برخی اظهار نظرها توسط یکی از مسئولان عالی رتبه شهرستانی مبنی بر اینکه نیروهای هلال احمر در آن شهرستان، زبده و کارآمد نبوده اند و امدادرسانی ها مناسب انجام نشده است انتقاد کرد.
نجات افزود: این اظهار نظرها بی انصافی و کم لطفی در حق هلال احمر است.

* اعزام کاروان سلامت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اعزام کاروان سلامت به مناطق آسیب پذیر شهر بجنورد همزمان با هفته هلال احمر خبر داد.
وی افزود: روز چهارشنبه هفته جاری، کاروان سلامت در صندل آباد و احمدآباد شهرستان بجنورد حضور یافته و نسبت به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و مشاوره سلامت روان مبادرت خواهد داشت علاوه بر آن، بسته های غذایی و معیشتی میان مردم این مناطق توزیع می شود.
نجات گفت: کاروان سلامت شامل پزشکان عمومی و متخصص، پرستار، کارشناس توان بخشی و کارشناس تغذیه بوده و داروخانه سیار هم در آن مناطق مستقر خواهد شد و برآورد می شود یکهزار و 200 نفر از خدمات این کاروان سلامت بهره مند شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره بیمه امدادگران این جمعیت اظهار داشت: این امر در سطح ملی در حال پیگیری است و تلاش می شود تا امداد گران از مزایای بیمه ای بهره مند شود.
در خراسان شمالی، 700 امدادگر فعال هستند.
خراسان شمالی از استان های پرحادثه در کشور است و وقوع سیل، زلزله و رانش زمین از جمله حوادثی است که مردم استان را در معرض تهدید قرار داده است. جاده های پرخطر در خراسان شمالی نیز این استان را مستعد حوادث رانندگی کرده است.
برنامه های هفته هلال احمر از 12 تا 19 اردیبهشت ماه اجرایی می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.