به گزارش ایرنا حسن وحید روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان اظهار داشت: تاکنون طرح های مطالعاتی آبخیزداری در سطح 750 هزار هکتار از عرصه های استان انجام شده و اکنون نیز در سطح 500 هکتار در حال انجام است.
وی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست حوضه های آبخیز، علاوه بر جلوگیری از وقوع سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.
وحید افزود: اکنون باید بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، در حوضه های آبخیز مشرف به شهرها و روستاها و بالادستی، از وقوع سیلاب جلوگیری شود تا علاوه بر کنترل و مدیریت روان آب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب، شاهد سیراب شدن آبخوان‌ها باشیم.
فرماندار شیروان نیز گفت: کل مطالعات انجام گرفته آبخیزداری در این شهرستان 160 هزار هکتار، معادل 40 درصد از عرصه های این منطقه است.
امین رضا مرآتی اظهار داشت: از این میزان عملیات اجرایی 18 هزار و 221 هکتار معادل 5 درصد مربوط به حوضه های قلعه حسن، دوآب و امیرانلو به اتمام رسیده است.
در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات هادی جواهری، مصطفی سیامکی به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان معرفی شد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.