جواد نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع روستاها 10 روستا شامل قاپاق، نرگسلوی علیا، گلی، عرب، درتوم، قلعه شعبان، کلاغ آشیان، دهگاه و مهنان در بجنورد قرار دارد و روستای اسفیدان بجنورد نیز خطر ریزش سنگ دارد.
وی گفت: همچنین روستاهای نامانلو و سرانی شیروان، کتلی جاجرم، زوعلیا و کهنه جلگه مانه و سملقان و اشرف دره و بک پولاد راز و جرگلان نیز با خطر رانش شدید زمین مواجه هستند.
وی اظهار داشت: این اعتبار برای انجام مطالعات پژوهشی، عملیات ژئوتکنیک، اقدامات اجرایی برای تثبیت رانش و لق گیری سنگ های ریزشی، خرید زمین و جابه جایی روستا و آماده سازی اراضی روستا و تامین زیرساخت ها پیشنهاد داده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: از مجموع این روستاها احتمال جابه جایی کامل چهار روستا به علت خطرات بسیار بالای رانش در آن وجود دارد.
وی گفت: هم اکنون یک مرحله از مطالعات وضعیت رانش زمین در این روستاها انجام شده و در مرحله بعد باید این مطالعات در کمیته جابه جایی کشور تصویب شود.
به گفته بخشدار مرکزی بجنورد 35 روستای منطقه دهستان بدرانلوی این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 32 هزار نفر در معرض خطر رانش قرار دارند.
رانش زمین در فروردین ماه امسال باعث تخریب کامل چندین واحد روستایی و جابه جایی اهالی تعداد زیادی از روستاها به مکان های دیگر شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.