در این مطلب می خوانیم: پژوهشکده سوانح طبیعی ایران برای ارزیابی و بررسی وضعیت 9 روستای در معرض رانش استان وارد عمل شد. معاون عمرانی بنیاد مسکن خراسان شمالی با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: از آن جایی که بخش هایی از 9 روستای استان در معرض رانش زمین هستند، علاوه بر ستاد حوادث شهرستان و استان، جلسه ملی و مرکزی در تهران برگزار شده و این روستاها توسط پژوهشکده سوانح طبیعی ایران بررسی و ارزیابی می شود.
«صابری» با بیان این که شناسایی محل های خطر و جانمایی سمت و توسعه ایمن در این روستاها در دستور کار بنیاد مسکن است، افزود: با مصوبه ستاد حوادث، قسمت هایی از روستاها که در معرض رانش است به محل جدید منتقل می شود.وی خاطرنشان کرد: شناسایی محل هایی که ممکن است دچار رانش شود و سمت و توسعه ایمن با مطالعات پژوهشکده سوانح طبیعی انجام و مقدمات کار فراهم می شود تا بتوانیم در محل های بهتری با تجهیزاتی که به روستاییان می دهیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی با اشاره به این که جانمایی ها فقط در قسمت هایی از روستاهای در معرض خطر انجام می شود، اضافه کرد: پژوهشکده سوانح طبیعی برای تثبیت قسمت هایی از روستاها که الان خطر ندارد و می تواند در وضع مخاطره آمیز باشد، مطالعات ژئوتکنیک و زمین شناسی انجام می دهد.
وی راهکارهای تثبیت قسمت هایی از روستاها که در معرض خطر هستند، مستلزم اعتبار مطالعاتی و اجرایی دانست و ادامه داد: برای این که بتوانیم جا به جایی ها را در این بخش ها به سرانجام برسانیم باید اعتبار کافی در نظر گرفته شود.
وی روستاهای در معرض رانش زمین را در شهرستان های مانه و سملقان، جاجرم، بجنورد و
شیروان ذکر کرد.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.