به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا رجب زاده روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان در سالجاری، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد،تشکل های مردمی، پویش ها و کمپین ها با هدف فرهنگ سازی و انجام کارهای نرم افزاری باید در اجتماع فعالیت داشته باشند.
رجب زاده افزود: الگوبرداری از اقدامات خوب انجام شده در حوزه ترافیک به تنهایی کافی نیست و باید زیرساخت های لازم فراهم و فرهنگ جامعه برای پذیرش این الگو آماده شود.
وی اظهار داشت: در بحث آموزش و فرهنگ سازی نیز باید سلسله مراتب تعریف و اقدامات گام به گام اجرایی شود و رسانه ها برای ارتقای فرهنگ عبور و مرور و کاهش مشکلات ترافیکی برنامه ریزی داشته باشند و در ادامه آن را اجرا کنند.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید نسبت به آمار و ارقام تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای حساس باشند، گفت: کاهش سالانه تعداد فوتی های ناشی از تصادف نشان دهنده برنامه ریزی مشخص است.
رجب زاده افزود: پیاده محور و دوچرخه محور کردن شهرها یکی از موضوعات مورد تاکید برای کاهش ترافیک است که باید برای استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی و پاک فرهنگ سازی های لازم انجام شود.
وی تاکید کرد: شهرهای استان به ویژه بجنورد، شیروان و اسفراین به شدت درگیر مشکلات ترافیکی هستند و عبور و مرور بیش از حد خودروها موجب آلودگی هوا می شود.
رجب زاده افزود: داده ها و اطلاعات استان در حوزه ترافیک باید به درستی تجزیه و تحلیل و دلایل بروز تصادفات درون شهری و برون شهری برای ارائه طرح کاهش تصادفات استان مشخص شود.
وی تاکید کرد: در سالجاری شهرداری های بجنورد، شیروان و اسفراین ماهانه به ترتیب 10، 7 و 5 اقدام برای آرام سازی عبور و مرور خودروها و ایمنی عابران پیاده انجام دهند.
به گزارش ایرنا؛ ارائه طرح اولیه کاهش تصادفات استان یکی از دستورکارهای این نشست بود که عملیاتی شدن آن مورد تاکید قرار گرفت.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.