مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم این استان در سال گذشته 614 میلیارد و 370 میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند.
وی برنامه هدف گذاری شده حوزه مشارکت های مردمی برای سال 97 را 538 میلیارد ریال دانست که خراسان شمالی در این زمینه 114 درصد از برنامه جلوتر عمل کرده است.
الهی راد افزود: از مجموع کمک های انجام گرفته 42 میلیارد و 970 میلیون ریال در حوزه صدقات بوده که نسبت به سال قبل رشدی نداشته است.
وی با اشاره به رشد 26 درصدی زکات جمع آوری شده این میزان را معادل 106 میلیارد و 940 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: از مجموع 846 روستای این استان، 209 روستا به دلیل محرومیت، خشکسالی و کاهش تولیدات در بخش کشاورزی، زکاتی پرداخت نمی کنند.
وی گفت: همچنین 200 میلیارد ریال نیز در بخش اکرام ایتام جمع آوری شد که رشد 23 درصدی را نسبت به سال قبل خود نشان می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این در حالی است که مردم استان 266 میلیارد و 440 میلیون ریال نیز در بخش های مبتنی بر نیاز برای امور مختلف از قبیل کمک های انجام گرفته در اعیاد، اطعام نیازمندان و اعزام زائر و طرح جهیزیه و ساخت مسکن و ... کمک کرده اند.
به گزارش ایرنا؛ هم اکنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از 47 درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و به لحاظ شاخص درآمدی، جزو چند استان آخر کشور است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.