به گزارش ایرنا حمید عرب روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار اسفراین اظهار داشت: همین وضعیت نیرویی موجب شده، بخش عمده اعتبارات محدود شهرداری اسفراین صرف پرداخت حقوق و هزینه های جاری شهرداری شود.
وی با اشاره به وظایف شهرداران، افزود: دوری از نگاه سطحی و سیاسی در مدیریت شهری، تکریم شهروندان، اعتمادسازی و مدیریت شهروندمحور از ارکان مدیریت شهری است که باید برای ارتقای آن تلاش بیشتری شود.
عرب، حفظ اصالت هویت شهرها و نگاه عدالت گستر، توسعه متوازن در همه مناطق شهری و تدوین بودجه درست و واقعی برای شهرداری را از دیگر وظایف شهردار برشمرد و افزود: برنامه های شهرداری باید توسعه گرا و به دور از روزمرگی باشد.

* تدوین اولویت کاری سال 98 شهرداران استان
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: اولویت های کاری شهرداران استان در سال 98 در حال تدوین است و بزودی ابلاغ می شود.
عرب افزود: ساماندهی نیروی انسانی، تدوین سند راهبردی، توجه به امور شهرسازی، مسائل مالی و درآمدی شهرداری ها از مسائلی است که در این اولویت ها گنجانده شده و از شهرداران و شوراهای شهر نیز انتظار می رود به آن توجه ویژه داشته باشند.

* شوراها موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم هستند
فرماندار اسفراین نیز در این آیین، شهرداران را بازوان اجرایی شوراهای شهر خواند و اظهار داشت: شهرداری پیشانی خدمت در شهر است و عملکرد خوب آنها نشانه عملکرد خوب نظام است.
طاهر رستمی افزود: عملکرد شهرداری ها منحصر به امور عمرانی نیست و فعالیت در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی از وظایف شهرداران است.
فرماندار اسفراین بر استفاده از همراهی و همفکری مردم در پیشبرد امور شهری تاکید کرد و گفت: شوراها موظف هستند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به منظور استفاده از تجربیات و همفکری مردم و نخبگان برای مدیریت بهتر امور شهری به مردم ارائه دهند.
به گزارش ایرنا در این آیین با تقدیر از خدمات مسلم نوری، شهردار سابق و رمضانعلی ایماندار سرپرست شهرداری اسفراین؛ محسن لعل قادری به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.
شهرداری اسفراین پس از استعفای شهردار پیشین در مهرماه 97، تا کنون با سرپرست اداره می شد.
شهر 60 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.