به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه به مناسبت روز جانباز، در دیدار با علیرضا صادقی، جانباز 70 درصد بجنورد، گفت: عیادت و سرکشی از جانبازان، کمترین کاری است که می توان برای جانبازان انجام داد.
وی با تبریک روزهای پاسدار و جانباز، افزود: ایثار، شهادت، پاسداری و جانبازی همزاد انقلاب و نهضت حضرت امام (ره) است و نه تنها در طول 8 سال دفاع مقدس، که در طول تاریخ انقلاب هم سپاهیان، پاسداران و جانبازان برای تحقق آرمان های انقلاب از آسایش، راحتی و جان خود گذشته اند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: علیرغم همه آشوبها در منطقه، امنیتی که امروز داریم ناشی از بزرگمردی جانبازان و ایثارگران است و نشان می دهد ایران، زنان و مردانی دارد که مدافع دین و کشورند.
شجاعی افزود: با گذشت سالهایی از جنگ برخی چنین وانمود می کردند که اگر جنگی دربگیرد دیگر مدافعی نخواهد بود، اما شهدای مدافع حرم اهل بیت نشان دادند که موج ایثار و جانبازی در فرهنگ ما نهادینه شده است.
استاندار خراسان شمالی فرهنگ ایثار و شهادت را منبعث از فرهنگ عاشورا و اسلام خواند و گفت: بر همین اساس است که در هر نسلی از این مردم، جریان ایثار و شهادت را می توان دید.
شجاعی تاکید کرد: هر خدمتی که به جانبازان و ایثارگران بشود به هیچ وجه قابل قیاس با خدمات و مجاهدات آنان نیست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این دیدار، با بیان اشاره به کاهش اعتبارات فرهنگی جانبازان، افزود: طبق برنامه برای جانباران و خانواده آنان اردوهایی برگزار می شد که اکنون با توجه به دریافت نشدن اعتبار، این اردوها برگزار نمی شود.
سیدعابس حسینی افزود: سال گذشته اعتبار فرهنگی این اداره کل 490 میلیون ریال بود و از استان هیچ دریافتی در این زمینه نداشتیم.
استاندار خراسان شمالی، خواستار تداوم برنامه ریزی برگزاری اردوهای فرهنگی برای جانبازان استان شد و افزود: استانداری هزینه این اردوها را در مجموع تا سقف یک میلیارد ریال تأمین خواهد کرد.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری، 10 هزار 277 ایثارگر، 397 آزاده و 2 هزار و 652 شهید دارد.
در این استان، 77 جانباز بالای 70 درصد، یکهزار و 848 جانباز 25 تا 69 درصد و چهار هزار و 450 جانباز زیر 25 درصد دارد.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.