سرهنگ حسین جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا با کافه های سنتی و دیگر مراکز عمومی و رستوران ها که اقدام به عرضه قلیان کنند برخورد قاطع می شود.
وی با بیان اینکه عرضه قلیان در این مراکز ممنوع است، افزود: همچنین دیگر مراکزی که بدون داشتن پروانه کسب اقدام به عرضه قلیان کنند نیز پلمب می شوند.
سرهنگ جعفری گفت: در برخی از این مراکز کافه های سنتی عرضه قلیان باب شده که طرح جمع آوری آنها با محوریت علوم پزشکی در حال انجام است.
این در حالی است که دادستان بجنورد نیز روز گذشته در بازدید شبانگاهی از مراکز غیر مجاز عرضه قلیان دستور قاطع جمع آوری قلیان ها را صادر کرد.
در این بازدیدها از پنج مرکز عمومی عرضه مواد بهداشتی سطح شهر بجنورد بازدید و حدود 200 قلیان ضبط و جمع آوری و مقدار پنج کیلوگرم انواع تنباکو غیرمجاز جمع آوری و با اماکن متخلف، برخورد قانونی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این بازدید بر سلامت عموم، پرهیز از استعمال دخانیات به دلیل مضرات بسیار آن و ترویج راهکارهای سالم زیستن تاکید کرد.
سید احمد هاشمی افزود: دخانیات عامل اصلی بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان ریه بوده و سن استعمال دخانیات در جامعه کاهش یافته که یک زنگ خطر است.
به گزارش ایرنا به نقل از دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران حدود ۲۴ درصد مردها در کشور ما استعمال دخانیات دارند و میزان مصرف قلیان در سال‌های اخیر بین ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.