حسن پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده در شهر زیارت دچار آسیب شده و بر زمین افتاده بود که توسط یک دوستدار محیط زیست در تماس تلفنی با تشکل زیست محیطی شیروان، برای مداوا و تیمار به اداره محیط زیست منتقل شد.
کورکور سیاه یا زغن پرنده‌ای از گروه کورکورها است که با بال‌های دراز و زاویه‌دار و دم دوشاخه خود شناخته می‌شود و با لانه سازی روی درختان، بیشتر از لاشه جانوران تغذیه می‌کند. کورکور سیاه جثه‌ای متوسط دارد و طول بدن آن حدود ۵۶ سانتیمتر است. پر و بال این پرنده قهوه‌ای چرکی و رنگ پرهای شکم آن خرمایی است.
پهلوان گفت: علیرغم بارندگی شدید و وقوع سیل در چند روز اخیر، تاکنون موردی از آسیب دیدگی پرندگان و سایر وحوش به این اداره کل گزارش نشده است ولی انتظار می رود همشهریان در صورت مشاهده چنین مواردی حتما موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.
تاکنون 40 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در زیستگاه های شهرستان شیروان مشاهده شده اند.
شهرستان شیروان با گستره 3789 کیلومترمربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکری چون «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.