به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه امنیت غذا و دارو که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: بخش هایی از شهرستان ورامین به دلیل همجواری با اراضی کشاورزی و مناطق روستایی، با معضل ورود سگ های ولگرد مواجه است که این امر علاوه بر نازیبا کردن چهره شب می تواند به عاملی برای انتقال بیماری های و به مخاطره افتادن امنیت شهروندان تبدیل شود.
وی افزود: یکی از دلایل عدم جمع آوری سگ های ولگرد ورامین، نبود مکان مناسب برای نگهداری از این حیوانات است، مشکلی که باید با همت دستگاه های ذیربط برطرف و مکانی مناسب برای نگهداری از این حیوانات در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: جمع آوری، سالم سازی و عقیم سازی سگ ها برای جلوگیری از انتقال بیماریها و زاد و ولد می تواند به کاهش آسیب های ناشی از وجود سگان ولگرد منجر شود.
کاغذلو با اشاره به این که شهرستان ورامین محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب بندعلیخان بوده و بیشترین تعداد جوجه اردک در این شهرستان تولید می شود اظهار داشت: ورامین به دلیل ظرفیت های زیست محیطی در پذیرش پرندگان مهاجر و استقرار واحدهای پرورش جوجه یک روزه مرغ و اردک، در معرض خطر ابتلای پرندگان به بیماری آنفولانزای فوق حاد طیور قرار دارد.
وی تأکید کرد: دستگاههای اجرایی نظیر شبکه دامپزشکی، جهاد کشاورزی و محیط زیست لازم است تا با اقدامات مناسب و پیشگیرانه، از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که می تواند خسارات بسیاری را به همراه داشته باشد پیشگیری کنند.
فرماندار ورامین اظهار داشت: ورامین به دلیل مجاورت با کلانشهر تهران و نیز همجواری با کویر مرکزی با خطر افزایش میزان آلاینده های هوا و ذرات گرد و غبار قرار دارد که لازم است با استفاده از تکنولوژی های نوین، از میزان آلاینده های زیست محیطی کاسته و با روی آوردن به تولید انرژی های تجدید پذیر، محیط زیست را از خطر آلودی حفظ کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.