محمدرضا قلی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلف شدن ۷۵ راس دام سبک عشایر استان، مجموع خسارات وارده به زیرساخت های زیربنایی عشایر از قبیل آب و راه دسترسی و ابنیه فنی راه ها و واحدهای مسکونی و دام ها را افزون بر ۱۸ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با اشاره به کمک های انجام گرفته در نخستین ساعات وقوع سیل به عشایر استان، اظهار داشت: در این راستا ۵۰ تخته چادر برای اسکان عشایر در بیشتر مناطق عشایری ارسال شد.
وی افزود: همچنین مقدار زیادی پلاستیک برای پوشش سقف دامداری های آسیب دیده و تخریب شده در بین عشایر توزیع شده است تا از بروز آسیب های بیشتر به دام ها جلوگیری شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به بازدید استاندار از دو محله عشایری طی روز گذشته، گفت: هماهنگی لازم با بهکده رضوی برای هدایت بخشی از دام های عشایر استان به دامداری های صنعتی آنها صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در روزهای آینده نیز نسبت به بازسازی و بهسازی و نوسازی اماکن دامی عشایر استان اقدام‌ می شود تا از بروز تلفات بیشتر جلوگیری شود.
قلی پور گفت: تمامی دستگاه های امدادرسان نیز برای کمک به سیل زدگان پای کار آمده اند تا بتوانیم تا حدود زیادی دردها و خسارات آنها را کاهش دهیم.
وی افزود: در راستای کمک به دام عشایر نیز ۱۵۰ تن علوفه دامی در بین دامداران عشایر توزیع می شود.
در پی باران و سیل روزهای گذشته خانه، دامداری بیش از 350 خانوار عشایر خراسان در مناطق قشلاقی استان گلستان در شهرستان های مراوه تپه، گنبد و کلاله تخریب شده اند در برخی از مناطق تلفات دام نیز گزارش شده است.
همچنین عشایر در مناطق تکل کوه، کوربابا، هوشان، قلیچ قامیش در شهرستان مانه و سملقان دچار خسارت شده اند.
بارندگی های اواخر هفته گذشته چهار هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.