به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدعلی شجاعی در بازدید از مناطق سیل زده و در جمع مردم روستای کهنه جلگه مانه و سملقان اظهار داشت: در خدمات رسانی به مناطق سیل زده خراسان شمالی عقب نمانده ایم و همه دستگاه های خدمات رسان از روز اول وقوع سیل پای کار بودند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی خوبی به این استان اختصاص داده شده است افزود: بخشی از این اعتبارات را برای امدادرسانی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: قبل از وقوع سیل یکی از مهم ترین اقداماتی که انجام شد رهاسازی بخشی از آب سد شیرین دره در 15 تا 20 روز گذشته بوده که سبب شد تا مجبور نشویم در حال حاضر بخشی از آب این سد را در این برهه زمانی تخلیه کنیم.
استاندار خراسان شمالی افزود: با توجه به گزارش های هواشناسی تلاش کردیم تدابیری را اتخاذ کنیم تا بارندگی هایی که از بیست و هفتم اسفندماه شدت گرفت، کمترین آسیب را به روستاهای در مسیر سیل برساند.
وی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان فراتر از ستاد بحران کمک های لازم را ارائه دادند و از ظرفیت تمامی ادارات حداکثر استفاده را کردیم به طوری که هر کسی با انجام بازدید از مناطق سیل زده می تواند خدمات عالی دستگاه های اجرایی را نظاره گر باشد.
شجاعی با اشاره به گلایه های مردم از نبود زیرساخت های لازم، اظهار داشت: بزودی با ارائه طرحی جامع و کامل در سالجاری می توانیم چنین اقداماتی را کنترل کنیم.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که به گونه ای عمل کرده ایم تا مردم کمترین آسیب را شاهد باشند، اظهار داشت: عقیده دارم که غیرمترقبه برای سیستمی است که آمادگی های لازم را در چنین حوادثی ندارد اما خراسان شمالی از مدیرانی در حوزه های مختلف برخوردار است که از قبل آمادگی داشته اند لذا اگر میزان مشکلات مردم کمتر است، یک بخش آن به دلیل همین آمادگی مدیران است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: با هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی توانسته ایم غم و اندوه مردم مناطق سیل زده را کمتر کنیم.
وی افزود: در این راستا یکی از برنامه های ما این است که بتوانیم نداشته های استان را با حضور وزرای مختلف در این استان جبران کنیم.
نماینده عالی دولت در استان در خصوص سایت های اسکان عشایری که دچار آسیب شده بودند نیز اظهار داشت: در مکان هایی که این سایت ها به درستی جانمایی شده اند، خسارت چندانی به عشایر وارد نشده اما به آنها که به درستی جانمایی نشده بودند، خسارت وارد شده بود.
شجاعی افزود: قرار بر این شده است تا بررسی های لازم انجام گیرد که کدام یک از سایت ها در مسیر سیلاب قرار دارند که بعد از آن جابجایی آن ها انجام گیرد چراکه ادامه سرمایه گذاری در آنجا صحیح نیست.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی سامانه بارشی دیگری نیز این هفته وارد استان می شود که در این راستا ستاد مدیریت بحران استان به حالت اماده باش درآمده است.
7183/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.