مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به ورود سامانه بارشی سرد به استان البرز، که پی آمد آن بارش شدید و ساعتی باران، رعد و برق (در ارتفاعات بارش به صورت باران و برف) و وزش باد گاهی شدید خواهد بود، با توجه به مقادیر بارش ها، سیلاب رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات و نیز آب گرفتگی معابر شهری مورد انتظار است که به تدریج از دوشنبه شب با افت دما و تغییر فاز بارش ها به برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان (به ویژه طالقان، ارتفاعات جاده چالوس و دیزین) ریزش سنگ و ریزش بهمن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.

مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها اطلاع رسانی کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزبر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.  

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری نمایند. 

وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.