به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در پنجشنبه شب، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات ملی می توانیم بخشی از نداشته های استان در حوزه مدیریت بحران را برطرف کنیم.
وی افزود: مقرر شد با برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب و تجهیزات مورد نیاز روستاها، آن را به وزارت کشور اعلام کنیم تا در چند روز آینده بتوانیم حوزه خدمات رسانی را کامل به انجام برسانیم.
شجاعی اظهار داشت: تلاش شده تا با کنترل رواناب و سیلاب بتوان خسارات مالی و جانی آنرا کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: 60 تیر برق از دسترس خدمات خارج شد که با اقدامات انجام شده تعمیرات لازم انجام شد و همچنین اکنون هیچ روستای منطقه مشکل گاز ندارد و راه های دسترسی هم برای رفت و آمد عموم بازگشایی شده است.
شجاعی، در باره امدادرسانی به عشایر سیل زده استان نیز گفت: عشایر استان که در مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند، از طریق زمینی و هم به وسیله بالگرد هلال احمر، امدادرسانی شدند.
وی افزود: اقلام مورد نیاز عشایر مستقر در این استان نیز به زودی از سوی سازمان هلال احمر تامین و توزیع می شود.
شجاعی تصریح کرد: مواد غذایی، تجهیزات و چادر برای روستاهای شمال شهرستان مانه و سملقان، به خصوص منطقه کهنه جلگه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات ناشی از جاری شدن سیل به دلیل نبود زیرساخت های لازم در روستاهاست، خاطرنشان کرد: تا 15 اردیبهشت ماه به دستگاه های اجرایی استان زمان داده شد تا در قالب تدوین برنامه ای مدون، مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

* تاکید بر آمادگی تمام مدیران ستاد بحران
استاندار خراسان شمالی بر آمادگی تمام مدیران ستاد بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی تاکید کرد.
شجاعی اظهار داشت: تمام مدیران ستاد بحران باید نسبت به وضعیت پیش آمده ناشی از وقوع سیلاب در برخی مناطق حساس باشند و به طور مستمر تحلیل گزارش های هواشناسی را جویا شوند تا بر مبنای آن اقدامات لازم را انجام دهند.
وی به مدیران ستاد بحران استان دستور داد تا بر مبنای گزارش های هواشناسی صادر شده از سوی این سازمان، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و از رفت و آمدهای بی دلیل به مناطق سیل زده جلوگیری کرده و تمام توان خود را صرف امدادرسانی کنند.
استاندار خراسان شمالی از مدیران ستاد بحران خواست تا وضعیت سدهای استان، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی مورد بررسی قرار گیرد تا هیچ خانواده ای به دلیل وقوع سیلاب در شرایط حاضر دچار مشکل نشود.
بر اساس این گزارش در چند روز اخیر، با توجه به شدت گرفتن بارندگی ها، 17 روستای استان خراسان شمالی با بیش از 15 هزار نفر جمعیت درگیر سیلاب و مسائل ناشی از آن شدند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.