به گزارش ایرنا؛ مجید بیجندی روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: میزان بارش های امسال نسبت به دوره بلندمدت نیز از 35 درصد افزایش برخوردار بوده است.
وی اظهار داشت: از نظر دمایی نیز در زمستان امسال حدود 1.6 درجه کاهش دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
وی گفت: دمای هوای امسال نسبت به پارسال 0.8 درجه کاهش و نسبت به بلندمدت 0.5 درجه افزایش داشته که بیانگر این است که همچنان درگیر پدیده پیچیده تغییر دما هستیم.
بیجندی گفت: از نظر خشکسالی نیز اکثر نقاط استان به جز مناطقی از مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان، تا پایان بهمن درگیر طبقات مختلف خشکسالی بوده اند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که تا پایان بهمن امسال، اکثر نقاط استان به دلیل بارندگی مساعد پاییزی و زمستانی در دوره کوتاه مدت در محدوده ترسالی نرمال قرار دارند ولی این به معنای عبور از دوره خشکسالی نیست.
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: هم اینک تنها 29.3 درصد محدوده استان در وضعیت نرمال بارشی قرار دارند و مابقی دارای خشکسالی شدید و بسیار شدید هستند.
وی به وضعیت پیش بینی بهار آینده نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در فصل بهار اکثر نقاط استان بارش نرمال و بیش از نرمال خواهند داشت.
بیجندی یادآور شد: برای کمک به مدیریت سفرهای گردشگران نوروزی، اطلاعات سه روزه هواشناسی در قالب بولتن در کمپ های امداد و نجات در محورهای استان در اختیار مسافران قرار می گیرد.
میانگین بارندگی سالانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.