علی عابدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فعالیت این بازارچه ها در قالب 220 غرفه از امروز تا پایان طرح نوروزی در تمامی شهرستان های استان پیش بینی شده است.
وی افزود: علاوه بر بازارچه های صنایع دستی، ویژه برنامه هایی از جمله بازدید و کارگاه گردی در شهرها و روستاهای هدف گردشگری برای میهمانان و مسافران نوروزی انجام می شود.
وی اظهار داشت: معرفی و عرضه صنایع دستی در تمام اقامتگاه های بومگردی استان از دیگر برنامه ها است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برپایی این بازارچه‌ها در آشنایی با فرهنگ عشایر، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی، سوغات و هدایای استان به مسافران و زائران نوروزی و افزایش ماندگاری آنان موثر است.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و سوغات در این بازارچه‌ها با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌شود، گفت: صنعتگران خراسان شمالی، نوروز 97 در بازارچه‌های صنایع‌دستی استان، موفق به فروش هشت میلیارد و 120میلیون ریالی محصولات خود شدند.
عابدی با بیان اینکه صنایع ‌دستی خراسان شمالی با توجه به‌ حضور قومیت‌های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد گفت: امسال همچنین افزون بر 12 میلیارد ریال صنایع دستی استان صادر شد.
هم اکنون خراسان شمالی 60 رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد و 15هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید این صنایع فعالیت می کنند.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم، سفره کردی و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی و چارق دوزی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
خراسان شمالی بیش از 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.