علی عابدی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برپایی این بازارچه ها در راستای آشنایی با فرهنگ عشایر، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی، سوغات و هدایای خراسان شمالی به مسافران و زائران نوروزی و افزایش ماندگاری آنان در شهرهای این استان است.
وی گفت: فعالیت بازارچه های صنایع دستی، سوغات و عرضه خدمات سفر در شهرستان های بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات استان در نوروز سال 97، 220 غرفه، سیاه چادر و اوبه ترکمن پیش بینی شده که مهم ترین این غرفه ها در مرکز استان در مجتمع تفریحی بابا امان و بازار بزرگ امام رضا(ع) با 100 غرفه است.
عابدی گفت: ساعت فعالیت بازارچه های صنایع دستی، سوغات و عرضه خدمات سفر در خراسان شمالی از 9 صبح تا 22 شب است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: عرضه صنایع دستی و سوغات در این بازارچه ها با 10 تا 15 درصد تخفیف ارائه می شود.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی، چارق دوزی، پوستین دوزی و زین سازی از مهمترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
آبنبات (شکر پنیر) بجنورد نیز از سوغات مهم خراسان شمالی است.
استان خراسان شمالی در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که براساس برخی آمارها سالانه حدود 20 میلیون خودرو از این مسیر تردد می کنند.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.