علی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 33 اقامتگاه بومگردی در این استان
دایر است.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی هم گفت: اگر اقامتگاه های بومگردی در استان رونق بگیرد، کمک موثری در جلوگیری از مهاجرت به شهرها اتفاق می افتد.
علی وصالی خواستار حمایت مسئولان از فعالیت اقامتگاه های بومگردی شد و اظهار داشت: درخواست ما این است برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی، مسافران و گردشگران به این اقامتگاه ها سوق داده شوند و ارگان های دولتی از پذیرش میهمانان پرهیز کنند.
وی افزود: اگر ادارات، اردوها و گل گلشت های خود را به اقامت گاه های بومگردی منطقه انتقال دهند، کمک شایانی در رونق این فعالیت ها کرده اند.
وی در باره مشکلات جامعه اقامت گاه بوم گردی گفت: پروسه دریافت تسهیلات بانکی بسیار طولانی است و از طرفی، متقاضیان در تامین و معرفی ضامن، با مشکل روبه رو هستند.
وصالی با اشاره به اینکه اقامتگاه های بومگردی، بستری برای معرفی آیین و فرهنگ بومی هستند گفت: اقامتگاه های بومگردی در محیط بکر و طبیعی آداب و رسوم، فرهنگ و میراث فرهنگی روستا را برای میهمان ها به نمایش می گذارند و البته فعالیت این اقامتگاه ها زمینه ساز رونق و احیای صنایع دستی و کمک به صنعتگران است.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی گفت: در این اقامتگاه ها، محصولات تولیدی روستاییان، عرضه می شود و به نوعی همه اهالی در سود فعالیت این صنعت سهیم می شوند.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
تاکنون در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری در حوزه های مختلف شناسایی شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.