طاهر رستمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 175 نفر از این دانش آموزان با اعزام واحد اورژانس و پزشک در محل سرپایی مداوا شدند و 29 نفر دیگر به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
این در حالی است که دکتر ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار دانش آموزان مسموم شده مدارس شبانه روزی این شهرستان را تنها 14 نفر اعلام کرده بود.
فرماندار اسفراین، حال این دانش آموزان را مساعد خواند و افزود: به جز یکی از دانش آموزان که سابقه عارضه قلبی داشته و همچنان در بیمارستان بستری است، دیگر دانش آموزان درمان و مرخص شده اند.
رستمی اضافه کرد: نمونه برداری از غذای مصرفی دانش آموزان که دیشب به عنوان شام در اختیار آنان قرار گرفته بود، توسط تیمی از دانشکده علوم پزشکی انجام و به آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
فرماندار اسفراین گفت: فعلا علت مسمومیت غذا اعلام شده و تا زمان اعلام نتیجه توسط آزمایشگاه باید صبر کرد و در هر صورت اگر قصوری صورت گرفته باشد با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد.
رستمی با بیان اینکه غذای خوابگاههای دانش آموزی توسط آشپزخانه متمرکز آموزش و پرورش تهیه می شود، گفت: دیشب پوره سیب زمینی به عنوان وعده شام بین دانش آموزان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا صبح امروز شماری از دانش آموزان 4 دبیرستان شبانه روزی دخترانه و پسرانه شهرستان اسفراین با علائم مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شدند.
مرکز شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
7189/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.