الهه صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان اجرا می شود.
او اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در استان کرمانشاه 33 پایگاه شامل 21 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش کار سنجش نوآموزان را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام کرده و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.
کارشناس مسئول واحد سلامت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سایر موارد مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.
صادقی افزود: همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی برای ثبت نام نهایی به مدرسه مورد نظر خود مراجعه می نمایند.
وی گفت: نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند برای بررسی های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می باشد، مراجعه می نمایند.
او اضافه کرد؛ نوآموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می شوند.
او گفت: نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات برای درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می شود.
او پیش بینی کرد که حدود 28 هزار از نوآموزان بدو ورود و بیش از چهار هزار پیش دبستانی در این پایگاه ها مورد سنجش قرار گیرند.
او گفت: نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات آنها تکمیل می باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته برای ثبت نام به مدرسه مورد نظر خود مراجعه نمایند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت حدود 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختتلف تحصیلی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.