به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی در روز یکشنبه، مسلم محمدیاران در یازدهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، بر عزم دستگاه قضایی برای برخورد قاطع با متجاوزان به ذخائر معدنی استان تاکید کرد.
وی افزود: در خصوص تعدی به معادن، شماری از افراد متخلف دستگیر و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.
مساله برداشت های غیرمجاز متخلفان و افراد محلی از برخی کانسارهای سرب و روی حوضه آبریز سد بیدواز اسفراین نگرانی هایی را موجب شده بود.
متخلفان، طی سال گذشته، مواد معدنی را با الاغ به پایین دست منتقل کرده و به واسطه ها می فروختند که سرانجام با پیگیری اداره کل محیط زیست، 2 تن از آنان زندانی شدند.
رئیس اداره محیط زیست اسفراین در گفت و گویی، طولانی شدن مراحل رسیدگی پرونده و بازه زمانی برای قطعی شدن رای و اجرای آن را عامل جری شدن سودجویان و نیز افراد ساکن در روستاهای پیرامون، برای دست اندازی به معادن و برداشت غیرقانونی از آن عنوان کرده بود.

* هشدار به قاچاقچیان چوب
دادستان بجنورد همچنین به قاچاقچیان چوب هشدار داد و گفت: دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عامه، منابع طبیعی و ذخائر جنگلی جدی است و با قاطعیت و بدون اغماض با قاچاقچیان چوب استان برخورد خواهد کرد.
محمدیاران اظهار داشت: عده ای سودجو با علم و آگاهی از سودآوری قاچاق درختان جنگلی و تبدیل آن به زغال، خسارات هنگفتی به منابع ملی و طبیعی وارد می کنند که باید با آنان برخورد شود.

* کاهش میزان تعرض به منابع ملی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: آمارها حکایت از آن دارد که با تشکیل این شورا حجم تعرضات اشخاص به منابع ملی بسیار کاهش یافته است.
حجت الاسلام اسدالله جعفری از بیت المال به عنوان ناموس حاکمیت یاد کرد و تمامی دستگاه های مسئول در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست خواست با جدیت و قاطعیت از تجاوز فرصت طلبان و زمین خواران به این ذخائر ارزشمند جلوگیری کنند.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.