به گزارش ایرنا محمدوحید پوراسفندیاری روز جمعه در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ برتر کوراش در بجنورد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سطح برگزاری این رقابتها از نظر کیفی بالا بود و اکثر کوراش کاران مطرح کشور در قالب چهار تیم حاضر در این‌ مسابقات، شرکت داشتند.
وی علت کم بودن تعداد شرکت کنندگان در این دوره لیگ برتر را در همزمانی برگزاری آن با لیگ برتر جودو اعلام کرد و افزود: با توجه به ایام پایانی سال، برنامه های متفاوت دیگری توسط فدراسیون کوراش در دست برگزاری است.
پوراسفندیاری همچنین عدم ثبات مدیریتی فدراسیون کوراش در این روزها را از دیگر دلایل شرکت کم ورزشکاران این رشته دانست و گفت: با این وجود تیم های شرکت کننده در این دوره لیگ از جمله تیم بیمه کوثر و مجتمع فولاد اسفراین از تیم های بسیار قوی کوراش کشور هستند.
وی اظهار داشت: اکثر ملی پوشانی که عناوین جهانی و آسیایی دارند در این دوره حضور داشتند به طوری که هدایت تیم مجتمع فولاد اسفراین را الیاس علی اکبری، مرد سال کوراش جهان در اختیار داشت.
رئیس سازمان لیگ کوراش با اشاره به حساسیت رقابت های لیگ و سطح کیفی بالای آن، گفت: با توجه به زمان کم باقی مانده تا پایان سال، دور برگشت این لیگ نیز تا پایان سال جاری در تهران برگزار می شود.
وی با اشاره به نوپا بودن انجمن کوراش، افزود: آغاز به کار این انجمن به خوبی بوده و امیدواریم سال آینده نیز با توجه به سطح بالا و انعکاس خوب مسابقات، تیم های بیشتری در آن شرکت کنند.
پوراسفندیاری از برنامه ریزی برای آموزش این رشته از سطوح پایه به منظور پشتوانه سازی آن خبر داد و اظهار داشت: هم اینک کوراش کشورمان جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان دارد ولی برای ماندگاری رتبه ها و پیشرفت آن باید تلاش ها از سطوح پایه صورت گیرد.
وی جایگاه خراسان شمالی را در کوراش کشور بسیار بالا دانست و گفت: این استان با داشتن کوراش کاران جهانی از قبیل مصطفی دلیریان و الیاس علی اکبری، آینده درخشانی در این رشته خواهد داشت.
به گزارش ایرنا؛ دور رفت لیگ برتر کوراش باشگاه های کشور، روز جمعه با قهرمانی تیم بیمه کوثر تهران پایان یافت.
در این مسابقات که با شرکت 4 تیم از استان های تهران، خراسان رضوی و شمالی در 7 وزن مختلف برگزار شد، تیم های مجتمع فولاد اسفراین، عقاب نیروی هوایی تهران و شهرداری درگز در رده های بعدی قرار گرفتند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.