به گزارش ایرنا؛ ولی الله حیاتی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی منبعث از قرآن است و ما از فرهنگ قرآنی است که درس مقاومت و ایستادگی، استقلال و خنثی کردن توطئه های استکبار را آموخته ایم.
وی از قرآن به عنوان عامل وحدت بخش یاد کرد و اظهار داشت: ما از قرآن آموختیم که شهادت در راه خدا جاودانگی است و امروز در سایه پیروی از مکتب اسلام توانسته ایم بسیاری از مسائل و مشکلات را پشت سر بگذاریم.
حیاتی، وحدت و همبستگی را از مهمترین پیام های قرآن دانست و گفت: با تکیه بر این 2 عامل می توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را پشت سر گذارده و از اختلاف و توطئه ها بپرهیزیم.
وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم، افزود: دوران امروز ما زمانه با هم بودن است که این امر نیز در سایه سار تعالیم الهی و قرآنی تحقق می یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: امروز جوانان ما با تاسی از همین فرهنگ در مقابل ابرقدرت ها ایستاده اند و درک صحیحی از منابع قرآنی دارند که در راستای آن می توانیم گام های بلندی را در تحقق آرمان های انقلاب و اسلام برداریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز گفت: قرآن، کتاب هدایت است که دردها را دوا و روح را نو می کند و اگر هنر در خدمت قرآن قرار گیرد، غنی سازی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تاکید بر انتقال آموزه های قرآنی به نسل کودک و جوان، اظهار داشت: قرآن، دولتی پایدار است که اگر دست کسی را بگیرد تا مقصد می برد.
وی با بیان اینکه قرآن جسم را بازسازی و روح را نوسازی می کند، افزود: هر جا قرآن باشد ظلمت و غفلت جای ماندن ندارد و هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل آن بایستد.
وی اظهار داشت: برکت انقلاب اسلامی از قرآن گرفته شده به طوری که امروز بسیاری از حافظان قرآنی کشورمان از برجسته ترین ها در دنیا هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر قدر دانستن انقلاب در سالروز ۴۰ سالگی، گفت: با پیروزی انقلاب، قرآن از حاشیه به متن آمد و زندگی همه ما قرآنی و با قرآن عجین شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین با اشاره به فراخوان این جشنواره تا نیمه بهمن ماه امسال، گفت: در مجموع یک هزار و ۴۳۷ اثر از هنرمندان و فعالان قرآنی به دبیرخانه این جشنواره رسید.
حسین فرخنده افزود: از میان ۷۱۹ اثر هنری، پس از داوری توسط بخش های تخصصی در استان ۱۸۸ اثر برگزیده و شایسته تجلیل شناخته شد.
وی برگزاری این جشنواره را در جریان سازی رویدادهای قرآنی بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: افزایش مروجان و دایره مخاطبان برنامه های قرآنی، استفاده از ظرفیت های جدید هنری برای ترویج آموزه های قرآنی و برجسته سازی اخلاق و معنویت از مهمترین این دستاوردها بود.
فرخنده، در پایان با اشاره به فعالیت خوب و موثر هنرمندان خراسان شمالی در این حوزه، برای میزبانی استان از رویدادهای ملی و هنری قرآنی اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا؛ در این آیین که با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد از ۱۴ فعال و پیشکسوت قرآنی این استان تجلیل شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.