ایوب دلیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در این شهرستان اکثرا از مناطق روستایی و عشایر بوده اند اظهار داشت: بیشتر دانش آموزانی که از تحصیل بازماندند دختر بودند که به دلیل ازدواج و مشکلات اقتصادی قادر به ادامه تحصیل نیستند.
وی گفت: از مجموع کل بازماندگان شناسایی شده از تحصیل در این شهرستان، 4 نفر جذب شدند، 15 نفر عقب مانده ذهنی بودند که شرایط تحصیل را اصلا نداشتند، 3 نفر فوتی بودند که در 6 ماهگی فوت کرده و در ثبت احوال ثبت نشده بود و مابقی هم فقر مالی داشتند.
دلیر مشکلات اقتصادی، فقر مالی، طلاق، ازدواج، مهاجرت، ثبت نام در شهرهای دیگر، عدم هزینه تحصیل، خوراک و پوشاک و غیره را از جمله دلایل دانش آموزان بازمانده از تحصیل دراین شهرستان دانست.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شیروان گفت: در صورتیکه دانش آموز قصد تحصیل داشته باشد خیرین به آنان کمک خواهند کرد.
وی گفت: هم اکنون دانش آموزان محرومی در این شهرستان هستند که به علت مشکلات اقتصادی و تغذیه نامناسب زمان حضور در کلاس درس دچار ضعف، سرگیجه و بی حالی می شوند.
دلیر ضمن اشاره به مشکلات برخی از خانوده ها برای هزینه تحصیل فرزندانشان افزود: در این راستا، ابتدای سال تحصیلی جاری 240 میلیون ریال هزینه خرید کتاب و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت تخصیص داده شد که مشکلی به وجود نیامد.
هم اکنون 15 هزار و 933 دانش آموز مقطع ابتدایی در 266 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان تحصیل می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.