روح الله عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای پیشرفته کشور میزان تحویل زباله تفکیک شده از در منازل نهایت تا 5 درصد است.
وی از بجنورد به عنوان اولین شهر استان یاد کرد که طرح تفکیک زباله در آن اجرا می شود و افزود: با توجه به اینکه این اقدام تقریبا بتازگی در این شهر شروع شده تحویل 1.5 درصد زباله تفکیکی در شرایط فعلی مطلوب است.
عظیمی یادآور شد: هم اینک حدود دو هزار و 500 نفر از شهروندان بجنوردی برای تحویل زباله های تفکیک شده خود از در منازل اشتراک گرفته اند.
وی اظهار داشت: بر این اساس مجموع زباله تفکیکی این شهر از در منازل همین مشترکان و کروکی محلات که توسط خودروهای سازمان در حال چرخش است جمع آوری می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: هم اینک حدود 130 تن زباله به صورت روزانه از سطح این شهر جمع آوری می شود که 80 درصد آن زباله تر است.
وی افزود: از 20 درصد زباله خشک نیز بیشتر آن شامل خاک و خاکروبه و شیشه و ... است که قابل تفکیک نیست و فقط 7 تا 8 درصد آن برای تفکیک قابل استفاده است.
عظیمی با بیان اینکه هم اینک بجنورد در اجرای طرح تفکیک زباله شرایط خوبی دارد، گفت: بخشی از زباله تفکیکی شهر توسط مجری شهرداری و بخشی در مشهد بازیافت می شود.
وی اجرای موفق تر طرح تفکیک زباله را نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر مردم و فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه دانست و اظهار داشت: وقتی مردم به این امر بپیوندند حرکت بسیار خوبی در این زمینه شکل می گیرد.
به گزارش ایرنا؛ در 9 ماهه امسال حدود 37 هزار و 500 تن زباله در سطح شهر بجنورد تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.
در 9 ماهه سال گذشته 38 هزار تن و 500 کیلوگرم زباله در بجنورد تولید شده است.
بیشتر زباله خشک بجنورد توسط زباله گردها به تاراج برده می شود.
شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.