به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: طاهرین به عنوان یک هدایتگر در جامعه هستند و می‌توانند به مردم تذکر دهند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: با توجه به سختی کار طاهرین با پیگیری‌ هایی که انجام شد کار طاهرین به عنوان شغل سخت و زیان ‌آور به تصویب و برای بررسی و رای ‌گیری از نمایندگان به صحن علنی مجلس ارسال شده است که امیدواریم با تصویب در صحن علنی طاهرین از مزایا مشاغل سخت و زیان‌ آور بهره‌ مند شوند.
شهردار مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از بزرگترین تذکرها برای انسان مرگ است، همه ما در طول عمر با خط پایان زندگی مواجه خواهیم شد، تذکر یک توفیق است.
محمد رضا کلائی افزود: طاهران هر روز با دیدن خط پایان و مرگ انسانها در معرض تذکر هستند، طاهرین نباید به کار خود به عنوان یک شغل نگاه کنند.
وی ادامه داد: در مدیریت شهری فضا و امکانات را برای طاهرین باید آماده و در انجام این کار بزرگ یاریگرشان باشیم.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: کار طاهرین بسیار سخت است لذا باید این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان ‌آور قرار گیرد.
حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی افزود: بررسی سختی کار و تاثیرات روحی و جسمی که متوجه طاهرین و غسالان است از رویکردهای مهم این همایش است.
وی ادامه داد: نگاه جامعه به کسانی که بعنوان طاهر، متکفل یک امر شرعی هستند نیاز به تغییر و بهبود دارد که امیدواریم برگزاری این همایش نقش موثری در فرهنگسازی صحیح و اصلاح نگاه عموم به این قشر داشته باشد.
در این همایش از پویش مردمی 'من اگر نبودم' با هدف معرفی کار طاهرین به مردم و همچنین تکریم طاهران رونمایی شد.
همایش بزرگ غسالان شرق کشور با حضور غسالان استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه به میزبانی مشهد برگزار شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.